Spring naar bijdragen

Ruitenwissers Xj 2001


RuudM
 Share

Recommended Posts

Er zit mijn inziens teveel speling in het ruitenwissermechaniek van mijn XJ. De ruitenwisser komt aan de linkerkant buiten de a stijl en de rechterkant gaat beneden over het raamrubber. Maar dit gebeurt alleen als het raam zeiknat is. Bij wat minder regen gaat alles wat stroever en gaan de wissers ook minder snel over het glasoppervlak. Volgens mij iets typisch amerikaans. Maar ja dat is nu de charme van een XJ.

Iemand nog tips om dit te verhelpen?

vr gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over welke draaipunten heb je het dan? Alle verbindingen tussen ruitenwissermotor tot en met de asjes waar de ruitenwissers aan vast zitten. Kan ik deze via de motorruimte benaderen of wordt het onder het dashboard graaien. Ik heb mijn hele dashboard er al een keer uitgehaald voor montage van een nieuwe verdamper. Ik hoop niet dat dit nu weer nodig is. Ik merk ook dat het stoppunt van de ruitenwissers soms middden op het raam is maar na even op volle snelheid te hebben gewist komen ze weer netjes onderaan het raam tot stilstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was een beetje lui met mijn laatste vraag. Even gegoogled en ik zie dat het hele ruitenwissermechaniek onder de paravan zit. Als je deze lossschroeft en door blijft schroeven dan kan je het gehele ruitenwissermechaniek verwijderen om vervolgens los van de auto de verbindingen van nieuwe bussen te voorzien. Ziek ik dit goed of kom ik nog beren tegen onderweg?

vr gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...