Spring naar bijdragen

Voorremmen Slecht


Royco
 Share

Recommended Posts

Ik heb een YJ hoofdremcylinder cilinder +bekrachtigen gemonteerd maar de voorstemmen doen het maar matig. Bij een volremmen krijg ik beide achterwielen geblokkeerd maar de voor wielen niet.

Ik heb al 3 keer ontlucht(2 man methode)

Als ik rem met de hand en in het reservoir kijk dan komt er uit het kleine bakje een straal omhoog bij het loslaten van de rem niet.

Hier een filmpje ter verduidelijking:

http://www.youtube.com/watch?v=99sOHg9VbIg&feature=youtube_gdata_player

Net ook gezien dat wanneer ik het fonteintje blokkeer met mijn vinger dat er een fonteintje in her grote reservoir ontstaat, dacht dat die twee toch niet zo met elkaar in verbinding stonden?

Wat is er aan de hand? Is de hoofdremcylinder op?

Grt

Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een YJ hoofdremcylinder cilinder +bekrachtigen gemonteerd maar de voorstemmen doen het maar matig. Bij een volremmen krijg ik beide achterwielen geblokkeerd maar de voor wielen niet.

Ik heb al 3 keer ontlucht(2 man methode)

Als ik rem met de hand en in het reservoir kijk dan komt er uit het kleine bakje een straal omhoog bij het loslaten van de rem niet.

Hier een filmpje ter verduidelijking:

http://www.youtube.com/watch?v=99sOHg9VbIg&feature=youtube_gdata_player

Net ook gezien dat wanneer ik het fonteintje blokkeer met mijn vinger dat er een fonteintje in her grote reservoir ontstaat, dacht dat die twee toch niet zo met elkaar in verbinding stonden?

Wat is er aan de hand? Is de hoofdremcylinder op?

Grt

Roy

leidingen voor/achter op de juiste aansluiting ?

remdrukverdeler gemonteerd?

zijn remklauwen goed gangbaar?

Als er geen vloeistof zichtbaar uit de hoofdremcilinder lekt zou ik eerst bovenstaande zaken checken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leidingen voor/achter op de juiste aansluiting ?

remdrukverdeler gemonteerd?

zijn remklauwen goed gangbaar?

Als er geen vloeistof zichtbaar uit de hoofdremcilinder lekt zou ik eerst bovenstaande zaken checken!

De leidingen zijn volgens mij juist aangesloten: het kleine reservoir is op de remkrachtverdeler aangesloten de kant waar de leiding zit die naar achter gaat, het voorste reservoir is aangesloten op de remkrachtverdeler aan de kant waar de twee voorremleidigen zijn aangesloten.

Een remkrachtverdeler is gemonteerd

De remklauwen zijn pas onderhanden (nieuwe rubbers, nieuwe piston) genomen en moeten gangbaar zijn, maar dat ga ik voor de zekerheid nog even uitproberen, maar als de klauwen niet gangbaar zouden zijn dan nog zou er toch geen fonteintje moeten ontstaan bij het indrukken van het rempedaal toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

remkracht verdeler kan ook nog vast zitten zo dat hij meer druk naar achter stuurt dan voor

de meeste remolie word verplaatst naar de voor remmen het grote bakje het kleine is voor de achter remmen

de remkracht verdeler zorgt er voor dat achter niet harder remt dan voor ivm blokkeren achter wielen

zo raak je in een slip als achter kant blokkeerd

zo als ik het zie zit er nog lucht in het systeem naar de voor as dus eerst goed ontluchten

zonder vacuum moet pendaal hard zijn trek vacuum slang eens los van hoofdrem cilinder dus na de klep die in slang zit en rem dan eens zakt het pendaal weg zit er lucht in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals het er nu uit ziet is de hoofdremcilinder uit het filmpje gewoon goed,

die conclusie trek ik omdat ik gisterenavond de nieuwe heb gemonteerd en deze net zo slecht werkt. :angry:

Nu heb ik de hele nacht in mij bedje liggen malen :wacko: en denk ik dat ik weet waar het fout gaat en ik iets heeeel stoms heb gedaan :frusty: al voorafgaand aan de montage van de bekrachtiger en hoofdremcilinder .

Als het zo is dan ga ik dat hier wel delen nadat ik me zelf goed voor de kop heb geslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou me kop is nog heel, geen foutje gemaakt in restauratie van de remklauwen, wel beide klauwen helemaal uitelkaar gehad en nagelopen.

Na montage nog steeds slecht remmen en het pedaal is tegen de bodem te trappen.

Weer de hoofdremcilinder losgehaald van de bekrachtiger en de drukstift nu verder uitgedraaid tot dat de hoofdremcilinder enkele mm ingedrukt wordt bij het aandraaien van de

hoofdremcilinder en ja hoor, we remmen weer en het pedaal raakt de bodem niet meer. :whistle:

Wat 2 mm toch een verschil maakt .........

Alleen jammer dat ik voor niks een hoofdremcilinder heb aangeschaft. Een wijze les, fonteintje in de hoofdremcilinder is normaal als je hem indrukt, want zowel de nieuwe als die andere doen beide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heb nu ff een poosje gereden met de rembekrachtiger maar hij doet het veel te goed eigenlijk, er zit totaal geen 'gevoel' meer in het remgebeuren.

Als je remt, rem je snel te hard en moet je je voet corrigeren.

Ik heb een vacuumpomp op mijn dynamo, ik heb een diesel dus geen vacuum op het spruitstuk(maar druk :whistle: )

De leiding loopt rechtstreeks naar de vacuumbekrachtiger met tussen de leiding een T-stuk met een expansivaatje.

Iemand een idee of er iets van een druk/vacuum regelaar tussen kan/moet om hem wat minder sterk te maken?

Als ik de vacuum slang loskoppel dan remt ie zoals voorheen, doceerbaar maar hard trappen.

Bijkomstig probleem is dat nou ik na 2200km op vakantie te zijn geweest met de CJ het idee had dat de remmen in mijn

weg auto heel slecht waren, was niet zo, moest even omschakelen dat er wel weer iets druk op het pedaal moet gegeven worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...