charlie Geplaatst March 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Ik wil de elktra in mijn CJ gaan aanpassen. Nu wil ik eigenlijk een extra zekeringenkast plaatsen waar ik alles wat nu contactgeschakeld werkt overheen laat lopen. Hoe maak ik een voeding naar deze zekeringenkast die zwaar genoeg is om alle geschakelde apparaten aan te sturen? Rechtstreeks vanaf de accu een kabel trekken naar de zekeringenkast maakt hem permanent, iets wat ik net niet wil, of mis ik nog iets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Flink relais ertussen? 50A relais met 6mm2 draad..... zoiets, maar dan zwaarder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Heb je hier al een kast voor , of heb je andere plannen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 31, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Zoiets zit ik nu inderdaad ook te denken Ab. Maar eens op zoek naar een zwaar relais en dan weer opbouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst April 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2012 Ben er toevallig ook mee bezig. Heb nu al 3 losse zekeringen bij mijn accu zitten, waar ik vanaf wil. Plus zit er een deel NIET over mijn contact wat wel handig zou zijn. En ik heb een paar stroom punten meer nodig. De betere auto/elektozaken hebben die relais wel, heb zelf een redelijk kleine/lichte aangeschaft van 70A. (iets van 8 euro ex.) Hadden ook complete zekeringkasten, alleen niet 'spat'waterdicht. Ben er nog niet helemaal uit !!!! Heb er nu een soort lasdoos bij die spatdicht is waar de zekeringkast in past. Maar waarschijnlijk plaats ik een deel in de auto en een deel bij de accu. Ook daar heb je weer weinig ruimte voor in een JK. Hadden daar ook relais van 80A (-+1kW), die zag er ongeveer uit als die van Warn, alleen van Chineese afkomst. (13 euro ex.) Zag er heel zwaar uit en toch maar 80A, heb nog getwijfeld.(heel even) Is weer een lomp groot relais, zoals voor mijn lier alleen die is ruim 400A. Spreek je wel weer, is schijnbaar een vaker voorkomend 'probleem' merk ik. Dacht dat het aan mij lag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cor Geplaatst April 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2012 Hallo jeepers Zekering kastje zo dicht mogelijk bij de accu plaatsen gaat het niet dan toch een "zwevende" mes zekering plaatsen bij je accu,warn heeft zekeringhouders van 200 amp of meer naar gelang wat je gebruikers zijn let wel op je mm2 draad. contact geschakeld grootgebruikers via een apart relais is vaak al onnodig en zijn al voorzien een eigen daarvoor bestemd relais. wat een oplossing zou kunnen zijn de schakelaars die je relais aansturen zekeren,contactgeschakeld maken met daarvoor lichtere relais. Wil je dan toch een relais plaatsen voor de zekering kast geen chineese troep grootverbruikers hebben een zeer hoge "maar korte " aanloopstroom' De contacten in het relais kunnen gaan kleven met gevolgen van dien. Wel de "voedings" kabels beschermend plaatsen ook tegen hitte. De handbediende "rode" draai schakelaars uitneembaar is vaak de opiossing tegen lekstromen,en beheersbaar. Spat waterdichte zekeringkastjes zijn op de sloop goed te vinden,met daarvoor bestemde "lichte" relais. mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.