Spring naar bijdragen

Foutcode 31


Recommended Posts

Hallo iedereen hier! Mijn Jeep is een 2.5l 5-speed TJ '97.

Mijn check engine lampie ging aan en gaf met " sleutel/contact 3x methode: code 12( niet zo relevant denk ik) maar ook 31, het geen zou betekenen:31 An open or shorted condition detected in the A/C clutch relay circuit. Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation.

Eh...wat word hier precies mee bedoelt en waar moet ik naar gaan kijken? Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft het check engine lampje aan?

Bij mij (maar heb YJ), gaat hij een paar seconden aan en dan uit. (volgens mij om even alles te meten).

Heb je na code 31 nog een code?

Als het goed is krijg je als laatste code 55 (om aan te geven dat foutcodes weergeven compleet is)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft het check engine lampje aan?

Bij mij (maar heb YJ), gaat hij een paar seconden aan en dan uit. (volgens mij om even alles te meten).

Heb je na code 31 nog een code?

Als het goed is krijg je als laatste code 55 (om aan te geven dat foutcodes weergeven compleet is)...

Het lampje blijft aan....de laatste was 55. Wellicht toch wat aan de hand....Misschien ff de computer resetten, en kijken of het weer aangaat.....en dan maar laten uitlezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit waarschijnlijk wel een voorbereiding voor airco in de kabelboom, misschien ligt ergens een stekkertje los of doorgerot.

Je heb geen mogelijkheid om de "generieke" foutcode uit te lezen (P en dan 4 cijfers) met een scantooltje? DIt geeft de fout iets specifieker aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat kabelboompje is er wel...kan wel ff checken...en van het weekend de computer resetten....als het weer gaat branden even naar de dealer, daar laten uitlezen. Ik heb zelf dat zo een scan tooltje niet....maar ff laten uitlezen kost maar 10 dollar ( hier in Canada)....niet zo een probleem...tis alleen dat ik meestal alles zelf doe, en als ik uit mijn werk kom ze al gesloten zijn bij de dealer. Ik laat het verloop nog wel weten. bedankt zover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...