Spring naar bijdragen

Gerammel in het vooronder


Peter
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik hoor sinds een tijdje een gerammel vanaf de voorwielophanging komen. Het stomme is dat het juist bij kleine hobbeltjes optreed, bij verkeersdrempels is het minder. Op de fuseekogels en wiellagers zit geen speling. Wel viel het me op dat de rubbers van de stabilisatiestang verweerd zijn. Zou dit de oorzaak kunnen zijn of zie ik nog iets over het hoofd. Het gerammel klinkt overigens luider nu het droog en warm is bij regen hoor ik het nauwelijks.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou schokbrekers dus ook niet.Een beetje van het gerammel kwam van mijn luchtfilterhuis dat tegen de stangen tussen schutbord en grille aan tikte. Echter diende het volgende probleem tijdens testritje al aan. Mijn koppelingsdruk valt langzaam weg,dus zal eerst maar eens een nieuwe master cilinder bestellen. M aar volgens het vrouwtje kon ik dan beter meteen wat meer spul bestellen, is goedkoper in vrachtkosten. hihi dat zal ik dus maar doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo allen

Heb exact hetzelfde probleem, dwz een gerammel in het vooronder

vooral als het warm en droog weer is of als de motor warm is.

Bij grote hobbels op de weg hoor ik niets, bij kleine oneffenheden op de weg of off road

destemeer. Bij koud weer of regen neemt het geluid van gerammel duidelijk af tot bijna nihil !

Ben ook naarstig op zoek naar het probleem en de oplossing

Als iemand voor mij een goed te gebruiken advies heeft dan graag !

Vast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Bij mij is recent speling aan de stuurstang geconstateerd.

Deze wordt binnenkort vervangen. Maar of dan het gerammel echt ophoudt

is niet zeker.

Kom er nog wel op terug na de vervanging

Vandaag nieuwe stuurstang erop en stabilisatiestang (achter) voorzien van nieuwe rubbers.

Het irritante gerammel is verdwenen........hiep, hiep, hoera !

De Jeep rijdt nu superstrak en geeft een solide gevoel tijdens het rijden, ook met off road, klinkers, etc.

Wat overblijft is een zacht getik (of is het nou een zacht 'getok' ? :blush:) aan het stuur bij het draaien naar 10 en naar 2 uur.

Iemand een idee ?

:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...