jeeplover Geplaatst June 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2005 Ik heb een nieuwe dichting gestoken op de krukas en het lekt nog erger .Hij is een beetje in gelopen. Wat kan ik daar aan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2005 Er vanuit gaande dat je de kering juist gemonteerd hebt ( met RTF aan de einden, goed om, enz.) zou het alleen de carterpakking kunnen zijn..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 18, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2005 paking is nieuw, olie komt aan de kant van de versneliings bak uit , het zijkt er uit. Originally posted by 87wrangler@Jun 17 2005, 21:02 Er vanuit gaande dat je de kering juist gemonteerd hebt ( met RTF aan de einden, goed om, enz.) zou het alleen de carterpakking kunnen zijn..... <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2005 Zit de (rubber) pakking wel goed tussen de carterpan en het blok? Vooral bij het achterste lager is dat erg lastig, en niet te zien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst June 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2005 is ie ingelopen? en hoeveel? je weet dat de krukassen van de 4.0 blokken erg veel uitzetten en krimpen. als ie ingelopen is dan kan dit goed de oorzaak zijn. als dit te veel is dan mail je me maar en kan ikzorgen voor een goedkope oplossing die gereandeerd werkt. Groeten Cyril Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2005 Welke oplossing heb je , ik kan zo niet zien hoeveel hij is ingelopen. Dan moet ik hem demoteren. Originally posted by Cyril_cj5@Jun 18 2005, 11:30 is ie ingelopen? en hoeveel? je weet dat de krukassen van de 4.0 blokken erg veel uitzetten en krimpen. als ie ingelopen is dan kan dit goed de oorzaak zijn. als dit te veel is dan mail je me maar en kan ikzorgen voor een goedkope oplossing die gereandeerd werkt. Groeten Cyril <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2005 Het is wel een 4.2 en geen 4.0 Originally posted by jeeplover@Jun 20 2005, 12:33 Welke oplossing heb je , ik kan zo niet zien hoeveel hij is ingelopen. Dan moet ik hem demoteren. <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2005 Hebben juist alles opnieuw geinstalleerd en het blijft lekken als een vergiet. Zijn einde raad . Yves Originally posted by jeeplover@Jun 20 2005, 12:34 Het is wel een 4.2 en geen 4.0 <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst June 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2005 ja, da's een beetje minder, kan me niet voorstellen dat het aan de pakkingen ligt als je dit al 2 x los hebt gehad. ( nieuwe pakkingen neem ik aan met een beetje kit) ( zjemokki hier in limburg) keerring verkeerd om? en was ie nu ingelopen? zou het niet zo kunnen zijn dat de olie ergens anders uitkomt? succes Cyril Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2005 Hij is een beetje ingelopen , je ziet dat hij gelopen heeft , maar de keering zou dat normaal moeten opvangen. Toen alles proper was , heb ik de motor gestart en zag ik het tussen het vliegwielhuis en de motor uit lopen. Je riekt het ook als je rijdt . Het spat op de uitlaat met de nodige stank er bij . Help help. Originally posted by Cyril_cj5@Jun 20 2005, 20:45 ja, da's een beetje minder, kan me niet voorstellen dat het aan de pakkingen ligt als je dit al 2 x los hebt gehad. ( nieuwe pakkingen neem ik aan met een beetje kit) ( zjemokki hier in limburg) keerring verkeerd om? en was ie nu ingelopen? zou het niet zo kunnen zijn dat de olie ergens anders uitkomt? succes Cyril <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2005 Tja... lastig op afstand te zien natuurlijk! Maar meestal is het toch die @$##@ pakking die niet goed zit! Door die kering komt bij draaiende motor niet zoveel olie, omdat er een slingerplaat voorzit die het meeste weer het carter in laat lopen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2005 Je kan de keering niet verkeerd zetten omdat die twee lipjes heeft die in een ligplaats komen te liggen en zo verkeerd plaatsen onmogelijk maakt. Ik heb een vriend die momenteel 3 jeeps heeft open liggen en die hij niet toe krijgt. Als er iemand kan zeggen wat we verkeerd doen , zal het ons veel leed besparen voor de toekomst. Originally posted by 87wrangler@Jun 20 2005, 23:09 Tja... lastig op afstand te zien natuurlijk! Maar meestal is het toch die @$##@ pakking die niet goed zit! Door die kering komt bij draaiende motor niet zoveel olie, omdat er een slingerplaat voorzit die het meeste weer het carter in laat lopen! <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst June 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2005 Hij verliest om de 1 a 2 seconden een drup , dus veel te veel. Originally posted by jeeplover@Jun 22 2005, 06:29 Je kan de keering niet verkeerd zetten omdat die twee lipjes heeft die in een ligplaats komen te liggen en zo verkeerd plaatsen onmogelijk maakt. Ik heb een vriend die momenteel 3 jeeps heeft open liggen en die hij niet toe krijgt. Als er iemand kan zeggen wat we verkeerd doen , zal het ons veel leed besparen voor de toekomst. <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2005 De kering in de lagerkap kun je idd niet fout monteren. De andere helft echter wel degelijk... Daarnaast moet je op bepaalse plaatsen wat RTF ( Vloeibare siliconenpakking) aan de kering doen. Denk daarbij aan de plaatsen waar de 2 helften elkaar raken en de lippen waarmee de onderste helft van de kering in de lagerkap zit. Bij het monteren van de bovenste helft, pas ik aan de buitenkant van de kering wat afwasmiddel toe zodat de kering makkelijk op z'n plek glijdt. Aan de lip ( binnenzijde) doe je gewoon wat motorolie. Tja, en als de carterpakking dan ook goed op z'n plek zit, zou er geen lekkage mogen optreden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
armyboy Geplaatst July 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2005 Hoi JEEP LOVERS, Het enige wat je kunt doen is de krukas vervangen, ben er 2 maanden mee bezig geweest om een oplossing te zoeken en niets gevonden dat hielp. Had het zelfde probleem met mijn 4.2 Mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst July 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2005 Ik heb hem een revisie gegeven , moet hem nog wel in elkaar steken. Motor was tot op de draad versleten , meer dan 210000 km op de teller staan. Zuigers versleten en de krukas was in gelopen. Een Amerikaan is wel enorm snel versleten , amaai en dat voor een 4,2 , die moest op zijn sokken 400000km meegaan. Ben benieuwd als ik het verschil ga voelen en als de krukas dicht is nu. Originally posted by armyboy@Jul 3 2005, 08:06 Hoi JEEP LOVERS, Het enige wat je kunt doen is de krukas vervangen, ben er 2 maanden mee bezig geweest om een oplossing te zoeken en niets gevonden dat hielp. Had het zelfde probleem met mijn 4.2 Mvg <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.