Spring naar bijdragen

olielek krukas


Recommended Posts

paking is nieuw, olie komt aan de kant van de versneliings bak uit , het zijkt er uit.

Originally posted by 87wrangler@Jun 17 2005, 21:02

Er vanuit gaande dat je de kering juist gemonteerd hebt ( met RTF aan de einden, goed om, enz.) zou het alleen de carterpakking kunnen zijn.....

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is ie ingelopen?

en hoeveel? je weet dat de krukassen van de 4.0 blokken erg veel uitzetten en krimpen. als ie ingelopen is dan kan dit goed de oorzaak zijn.

als dit te veel is dan mail je me maar en kan ikzorgen voor een goedkope oplossing die gereandeerd werkt.

Groeten

Cyril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke oplossing heb je , ik kan zo niet zien hoeveel hij is ingelopen. Dan moet ik hem demoteren. unsure.gif

Originally posted by Cyril_cj5@Jun 18 2005, 11:30

is ie ingelopen?

en hoeveel? je weet dat de krukassen van de 4.0 blokken erg veel uitzetten en krimpen. als ie ingelopen is dan kan dit goed de oorzaak zijn.

als dit te veel is dan mail je me maar en kan ikzorgen voor een goedkope oplossing die gereandeerd werkt.

Groeten

Cyril

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, da's een beetje minder, kan me niet voorstellen dat het aan de pakkingen ligt als je dit al 2 x los hebt gehad. ( nieuwe pakkingen neem ik aan met een beetje kit) ( zjemokki hier in limburg)

keerring verkeerd om?

en was ie nu ingelopen?

zou het niet zo kunnen zijn dat de olie ergens anders uitkomt?

succes Cyril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is een beetje ingelopen , je ziet dat hij gelopen heeft , maar de keering zou dat normaal moeten opvangen. Toen alles proper was , heb ik de motor gestart en zag ik het tussen het vliegwielhuis en de motor uit lopen. Je riekt het ook als je rijdt . Het spat op de uitlaat met de nodige stank er bij .

Help help.

Originally posted by Cyril_cj5@Jun 20 2005, 20:45

ja, da's een beetje minder, kan me niet voorstellen dat het aan de pakkingen ligt als je dit al 2 x los hebt gehad. ( nieuwe pakkingen neem ik aan met een beetje kit) ( zjemokki hier in limburg)

keerring verkeerd om?

en was ie nu ingelopen?

zou het niet zo kunnen zijn dat de olie ergens anders uitkomt?

succes Cyril

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan de keering niet verkeerd zetten omdat die twee lipjes heeft die in een ligplaats komen te liggen en zo verkeerd plaatsen onmogelijk maakt. Ik heb een vriend die momenteel 3 jeeps heeft open liggen en die hij niet toe krijgt.

Als er iemand kan zeggen wat we verkeerd doen , zal het ons veel leed besparen voor de toekomst.

Originally posted by 87wrangler@Jun 20 2005, 23:09

Tja... lastig op afstand te zien natuurlijk!

Maar meestal is het toch die @$##@ pakking die niet goed zit! Door die kering komt bij draaiende motor niet zoveel olie, omdat er een slingerplaat voorzit die het meeste weer het carter in laat lopen!

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij verliest om de 1 a 2 seconden een drup , dus veel te veel.

Originally posted by jeeplover@Jun 22 2005, 06:29

Je kan de keering niet verkeerd zetten omdat die twee lipjes heeft die in een ligplaats komen te liggen en zo verkeerd plaatsen onmogelijk maakt. Ik heb een vriend die momenteel 3 jeeps heeft open liggen en die hij niet toe krijgt.

Als er iemand kan zeggen wat we verkeerd doen , zal het ons veel leed besparen voor de toekomst.

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kering in de lagerkap kun je idd niet fout monteren. De andere helft echter wel degelijk...

Daarnaast moet je op bepaalse plaatsen wat RTF ( Vloeibare siliconenpakking) aan de kering doen. Denk daarbij aan de plaatsen waar de 2 helften elkaar raken en de lippen waarmee de onderste helft van de kering in de lagerkap zit.

Bij het monteren van de bovenste helft, pas ik aan de buitenkant van de kering wat afwasmiddel toe zodat de kering makkelijk op z'n plek glijdt. Aan de lip ( binnenzijde) doe je gewoon wat motorolie.

Tja, en als de carterpakking dan ook goed op z'n plek zit, zou er geen lekkage mogen optreden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb hem een revisie gegeven , moet hem nog wel in elkaar steken. Motor was tot op de draad versleten , meer dan 210000 km op de teller staan. Zuigers versleten en de krukas was in gelopen. Een Amerikaan is wel enorm snel versleten , amaai en dat voor een 4,2 , die moest op zijn sokken 400000km meegaan.

Ben benieuwd als ik het verschil ga voelen en als de krukas dicht is nu.

Originally posted by armyboy@Jul 3 2005, 08:06

Hoi JEEP LOVERS,

Het enige wat je kunt doen is de krukas vervangen, ben er 2 maanden mee bezig geweest om een oplossing te zoeken en niets gevonden dat hielp. Had het zelfde probleem met mijn 4.2

Mvg

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...