dree Geplaatst January 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2012 Wie heeft de gouden tip ? Mijn cherokee 4.0 liter, heeft startproblemen: - brandstof OK - vonk is er. - CPS vervangen - timing misschien niet goed starten, duurt 3 seconden of soms nog langer. Dan een paar ontstekingen en dan weer niks. Echt aanslaan doet ie dus niet. Wie kan me helpen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2012 Wie heeft de gouden tip ? Mijn cherokee 4.0 liter, heeft startproblemen: - brandstof OK - vonk is er. - CPS vervangen - timing misschien niet goed starten, duurt 3 seconden of soms nog langer. Dan een paar ontstekingen en dan weer niks. Echt aanslaan doet ie dus niet. Wie kan me helpen ? Timing is niet af te stellen. Dat een bougie een vonkje geeft wil niet altijd zeggen dat ie ook goed is. Mischien dat het probleem met nieuwe bougies is opgelost. Ook wil corosie in de stekeraansluiting van de cps nog wel eens problemen geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst January 18, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2012 Timing is niet af te stellen. Dat een bougie een vonkje geeft wil niet altijd zeggen dat ie ook goed is. Mischien dat het probleem met nieuwe bougies is opgelost. Ook wil corosie in de stekeraansluiting van de cps nog wel eens problemen geven. Kwet dat timing niet is af te stellen, maar ik heb toch de indruk dat de distibutor niet goed op de vertanding staat. Het kerfje op de krukaspoelie komt niet overeen met BDP van cil 1. ik stel dus af met cil1 in BDP, voelend met een schroevendraaier in het bougiegat. Dan laat ik de dist zo zakken dat de rotor wijst naar cil1 op de dist.kap. Dit haal ik uit mijn Haynes boek van mijn GC'95. Is dat met de XJ'89 anders ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2012 Kwet dat timing niet is af te stellen, maar ik heb toch de indruk dat de distibutor niet goed op de vertanding staat. Het kerfje op de krukaspoelie komt niet overeen met BDP van cil 1. ik stel dus af met cil1 in BDP, voelend met een schroevendraaier in het bougiegat. Dan laat ik de dist zo zakken dat de rotor wijst naar cil1 op de dist.kap. Dit haal ik uit mijn Haynes boek van mijn GC'95. Is dat met de XJ'89 anders ? Als je op die manier werkt kan de rotor 180 graden gedraaid zitten. 1x de distributie rond is 2x de krukas rond (en 2x de zuiger bovenin).... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst January 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2012 Okee, dat kan ik nog eens proberen; maar ik zou denken dat ie dan helemaal wel of helemaal niet ontsteekt; motor ontsteekt nu af en toe. Maar hoe dan ook een poging waard. i let u no. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst January 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2012 zo, de rotor 180 graden gedraaid, maar nu nog slechter resultaat. slechts twee plofjes op tien sec. starten en daarna starten maar niets meer. Ik ga denk ik, maar alle (s)tandjes af , om zo de juiste stand van de rotor te vinden. Dus elke keer proberen en de rotor een vertanding verder te draaien. Hij startte vorig jaar echt super, heel jammer dat dat nu niet meer zo is ! Nu eerst maar de accu terug opladen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.