Spring naar bijdragen

Cherokee 1989 - Startproblemen


dree
 Share

Recommended Posts

Wie heeft de gouden tip ?

Mijn cherokee 4.0 liter, heeft startproblemen:

- brandstof OK

- vonk is er.

- CPS vervangen

- timing misschien niet goed

starten, duurt 3 seconden of soms nog langer. Dan een paar ontstekingen en dan weer niks. Echt aanslaan doet ie dus niet.

Wie kan me helpen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie heeft de gouden tip ?

Mijn cherokee 4.0 liter, heeft startproblemen:

- brandstof OK

- vonk is er.

- CPS vervangen

- timing misschien niet goed

starten, duurt 3 seconden of soms nog langer. Dan een paar ontstekingen en dan weer niks. Echt aanslaan doet ie dus niet.

Wie kan me helpen ?

Timing is niet af te stellen.

Dat een bougie een vonkje geeft wil niet altijd zeggen dat ie ook goed is. Mischien dat het probleem met nieuwe bougies is opgelost.

Ook wil corosie in de stekeraansluiting van de cps nog wel eens problemen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Timing is niet af te stellen.

Dat een bougie een vonkje geeft wil niet altijd zeggen dat ie ook goed is. Mischien dat het probleem met nieuwe bougies is opgelost.

Ook wil corosie in de stekeraansluiting van de cps nog wel eens problemen geven.

Kwet dat timing niet is af te stellen, maar ik heb toch de indruk dat de distibutor niet goed op de vertanding staat. Het kerfje op de krukaspoelie komt niet overeen met BDP van cil 1. ik stel dus af met cil1 in BDP, voelend met een schroevendraaier in het bougiegat. Dan laat ik de dist zo zakken dat de rotor wijst naar cil1 op de dist.kap. Dit haal ik uit mijn Haynes boek van mijn GC'95. Is dat met de XJ'89 anders ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwet dat timing niet is af te stellen, maar ik heb toch de indruk dat de distibutor niet goed op de vertanding staat. Het kerfje op de krukaspoelie komt niet overeen met BDP van cil 1. ik stel dus af met cil1 in BDP, voelend met een schroevendraaier in het bougiegat. Dan laat ik de dist zo zakken dat de rotor wijst naar cil1 op de dist.kap. Dit haal ik uit mijn Haynes boek van mijn GC'95. Is dat met de XJ'89 anders ?

Als je op die manier werkt kan de rotor 180 graden gedraaid zitten. 1x de distributie rond is 2x de krukas rond (en 2x de zuiger bovenin)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, de rotor 180 graden gedraaid, maar nu nog slechter resultaat. slechts twee plofjes op tien sec. starten en daarna starten maar niets meer. Ik ga denk ik, maar alle (s)tandjes af , om zo de juiste stand van de rotor te vinden. Dus elke keer proberen en de rotor een vertanding verder te draaien.

Hij startte vorig jaar echt super, heel jammer dat dat nu niet meer zo is !

Nu eerst maar de accu terug opladen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...