Spring naar bijdragen

Zelf Dempers Maken


Nikonised
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

De beste wensen en een goed Jeepjaar!

Het geluid van Red Hot is naar mijn idee te scherp, 2 uitlaatpijpen op basis van 2 cherrybombs. Daar moet dus wat demping bij.

Ik ben van plan om zelf dempers te maken, kopen kan natuurlijk ook maar dan gaan ze waarschijnlijk niet passen.

Dus ik ben op zoek naar tips hoe, maar vooral waar ik bijvoorbeeld de geperforeerde binnenpijp kan kopen.

Als buitenpijp ga ik RVS gebruiken.

Wie dus tips heeft of iets heeft liggen? graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

De beste wensen en een goed Jeepjaar!

Het geluid van Red Hot is naar mijn idee te scherp, 2 uitlaatpijpen op basis van 2 cherrybombs. Daar moet dus wat demping bij.

Ik ben van plan om zelf dempers te maken, kopen kan natuurlijk ook maar dan gaan ze waarschijnlijk niet passen.

Dus ik ben op zoek naar tips hoe, maar vooral waar ik bijvoorbeeld de geperforeerde binnenpijp kan kopen.

Als buitenpijp ga ik RVS gebruiken.

Wie dus tips heeft of iets heeft liggen? graag!

Als het een probleem is om geperforeerde binnenpijp te krijgen kun je eventueel een geperforeerde plaat laten rollen.Ik heb zelf dempers van rvs met een lengte van 500 mm en 100 mm diameter met 60 mm binnenpijp (van een gerolde plaat) Ik meen dat de plaat 60% geperforeerd was maar dat weet ik niet meer zeker. Als isolatiemateriaal rvs staalwol gebruikt. (ongeveer 600 gram per demper)

De dempers passen nog net tussen skidplate en schokbrekers zonder de schokbrekers "op te stoken".

Vóór de dempers zit een 60 mm balanspijp (over de aandrijfas)

Als je de pijpen buiten het frame laat lopen kun je de dempers waarschijnlijk nog wel wat groter maken om een zachter en/of lager geluid te krijgen, maar dan heb je wel het risico dat ze bij een ontmoeting met steen of boomstammen een nieuwe vorm krijgen.

Ik heb de dempers met flexibele rvs uitlaatslang aan de headers gemonteerd zitten en de demper en eindpijp zitten vast aan het chassis gemonteerd met bouten.

Ik heb jaren geleden voor mijn Wrangler een demper gemaakt met opgerold (en gelast) rvs gaas als binnenpijp maar dat is een stuk moeilijker te verwerken.

Succes met het knutselen :) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mich: de pepertjes komen erbij en worden aan de buitenkant van het chassis geplaatst dat moet op maat dus.

Fred,

Bij mij zit heel het systeem aan de buitenkant en ik kan er veel verschillende dempers tussen plaatsenl. Tis bij mij alleen een kwestie van inkorten of verlengen tussenpijp

als ik er een andere demper tussen plaats met andere lengteafmetingen. Ook kan ik eventueel de flexibele tussenpijp vervangen en er een langere of kortere tussen plaatsen zodat ik dan weer een langere of kortere demper kwijt kan.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitlaat is klaar voor zover, maar het blijkt dat er te scherp geluid uitkomt.. met pepertjes.. bedoelde ik dempertjes! maar zo'n smartphone heeft soms van die rare kuren...

dus.... wie weet waar ik geperforeerde plaat of pijp kan krijgen?

Bij ons hebben wij www.metaalwinkel.nl

Een dergelijke winkel zal denk ik ook in het verre Limburg te vinden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

probeer eens samba uitlaten in alkmaar

maak custom uitlaten

heb er zelf side pipes laten maken van rvs kan je zelf aangeven hoeveel geluid ongeveer

denk dat ze ook wel uitlaat parts los verkopen

scoob

Wat moest jij betalen voor een compleet systeem met dempers?

Heb jij daar foto's van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...