Spring naar bijdragen

Extra versnelling


Recommended Posts

Hi, zo'n 2 weken geleden mijn DANA 20 tussenbak volledig gereviseerd en afgelopen week terug gebouwd.

Zondag de eerste keer uit de garage gekomen voor een proefrit, en hij rijdt super..

Het schakelen gaat lekker (weinig kracht) en hij schiet goed in alle gieringen. (ook in combinatie met ale versnellingen / T150)

Op zich super natuurlijk, maar toch sta ik voor een nieuw dilemma;

Normaal heeft een DANA 20 de volgende overbrengingen:

- 4 hoog

- 2 hoog

- neutraal

- 4 laag

Mijn DANA 20 heeft sinds de revisatie ook een 2 laag?!!?

Op zich mooi, een extra versnelling uitgevonden.....

Maar echt goed kan dit niet zijn! (voor de bak)

Was ist loss?

Kan het zijn dat een schakelmof 2 tandwielen tegelijk pakt?

Mij lijkt van niet, want alle wielen hebben een verschillende diameter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn een aantal Dana-20's met een 2wd low stand.... Vraag me niet hoe het precies zit, maar er zijn er een aantal!

Blijft natuurlijk vreemd dat je die stand zomaar "kado" gekregen hebt na je revisie.... Heb je iets in de schakelstangen of vorken vervangen bijvoorbeeld?

Bij de NP231 is het nl heel simpel mogelijk om een 2wd low stand te creëren, door er een andere "sector" in te zetten ( de schijf met het programma van de keuzehandle, zeg maar).

Overigens zijn er meer forummers met een 2wd low op hun Dana-20:

-KLIK-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb beide drijfstangen er wel uitgehad (waar de vorken aanvast zitten) en de kogels die daar in zitten (2x) zijn vervangen. De oude hadden immers wat slijtage schade.

De 2 staafjes die daar in zitten voor de blokkeringen zijn zeker weten terug geplaatst.

Wat me wel opviel is dat als ik de plaat terug schroef (die in je koets zit / waardoor je het gat rondom de versnellingspoken dicht) de hendel van de tussenbak niet echt genoeg ruimte heeft om alle standen te halen.

Dat maakt het mogelijk dat ik het nooit heb geweten, simpelweg omdat er niet genoeg ruimte was voor de hendel om alle standen aan te kunnen.

Wat ik erg belangrijk vind is dat ik wat zekerheid heb over het feit of ik zo kan rijden of niet...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...