The Dominator Geplaatst June 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2005 Hi, zo'n 2 weken geleden mijn DANA 20 tussenbak volledig gereviseerd en afgelopen week terug gebouwd. Zondag de eerste keer uit de garage gekomen voor een proefrit, en hij rijdt super.. Het schakelen gaat lekker (weinig kracht) en hij schiet goed in alle gieringen. (ook in combinatie met ale versnellingen / T150) Op zich super natuurlijk, maar toch sta ik voor een nieuw dilemma; Normaal heeft een DANA 20 de volgende overbrengingen: - 4 hoog - 2 hoog - neutraal - 4 laag Mijn DANA 20 heeft sinds de revisatie ook een 2 laag?!!? Op zich mooi, een extra versnelling uitgevonden..... Maar echt goed kan dit niet zijn! (voor de bak) Was ist loss? Kan het zijn dat een schakelmof 2 tandwielen tegelijk pakt? Mij lijkt van niet, want alle wielen hebben een verschillende diameter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2005 Vergeten je vrijloopnaven op te zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2005 Er zijn een aantal Dana-20's met een 2wd low stand.... Vraag me niet hoe het precies zit, maar er zijn er een aantal! Blijft natuurlijk vreemd dat je die stand zomaar "kado" gekregen hebt na je revisie.... Heb je iets in de schakelstangen of vorken vervangen bijvoorbeeld? Bij de NP231 is het nl heel simpel mogelijk om een 2wd low stand te creëren, door er een andere "sector" in te zetten ( de schijf met het programma van de keuzehandle, zeg maar). Overigens zijn er meer forummers met een 2wd low op hun Dana-20: -KLIK- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst June 15, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2005 Ik heb beide drijfstangen er wel uitgehad (waar de vorken aanvast zitten) en de kogels die daar in zitten (2x) zijn vervangen. De oude hadden immers wat slijtage schade. De 2 staafjes die daar in zitten voor de blokkeringen zijn zeker weten terug geplaatst. Wat me wel opviel is dat als ik de plaat terug schroef (die in je koets zit / waardoor je het gat rondom de versnellingspoken dicht) de hendel van de tussenbak niet echt genoeg ruimte heeft om alle standen te halen. Dat maakt het mogelijk dat ik het nooit heb geweten, simpelweg omdat er niet genoeg ruimte was voor de hendel om alle standen aan te kunnen. Wat ik erg belangrijk vind is dat ik wat zekerheid heb over het feit of ik zo kan rijden of niet...? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2005 Als je echt de -KLIK- van de stand voelt, is het een echte! Alleen als het zo'n vaag tussenstandje is, zou ik oppassen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst June 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2005 Ik voel hem er idd wel echt in "klikken" Lichte druk op de pook en dan schiet hij erin. Komend weekeinde is All American Wheels, dan zijn alle "freaks" bij elkaar Hahaha, wie weet kom ik daar meer info of DANA 20's met 4-gears tegen. Tnx, Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst June 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2005 heb ik ook tijdens reviesie word word vaak de borgpal naar 2 laag vergeten of wegelaten let wel op er is heel veel kracht op maar twee wieltjes groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.