Spring naar bijdragen

achteras tegen pignon


Recommended Posts

hoi,

Nou het volgende dus,

nieuwe c-clips gehaald kap eraf maar helaas de speling ligt dus niet aan de c-clips

maar aan de assen.

Het gedeelte achter de c-clips die tegen de pignon aankomen die zijn dus opgerekt om het maar zo even uit te drukken.

Rechts ongeveer een 2a3 mm en links 1a2 mm.

Wie van jullie jeepers heeft hier nou een perfecte oplossing voor om die speling enigzins op te vullen.

gr mcm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat 1 van de mogelijkheden is om de C-clips op te lassen.Je kan ze ongeveer 1mm oplassen.

Veel meer gaat niet want dan passen ze niet meer in de uitsparing.

Maar dit is een redelijke oplossing om een gedeelte van de speling kwijt te raken.

Bij de APK is 1,5mm toegestaan.

Suc6 JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Jun 15 2005, 07:18

Wat 1 van de mogelijkheden is om de C-clips op te lassen.Je kan ze ongeveer 1mm oplassen.

Veel meer gaat niet want dan passen ze niet meer in de uitsparing.

Maar dit is een redelijke oplossing om een gedeelte van de speling kwijt te raken.

Bij de APK is 1,5mm toegestaan.

Suc6 JEEP(ED) thumbsup.gif <div align="right">

hoi jeeped,

Het gaat hier niet om de c-clips want die heb ik nieuw liggen, die had ik er zo tussen kunnen zetten.

Het gaat zich juist om de ruimte tussen de pignon en de c-clips die is om het zo maar uit te drukken opgerekt. snapie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet wat het probleem is,maar door de c-clips iets te verdikken haal je wel wat van de speling weg.

Hierdoor komen de assen iets meer naar binnen en dus minder speling.

Ik heb het zelf al een paar keer zo gedaan bij diverse auto's.

Het is natuurlijk behelpen,beter zijn nieuwe assen maar dan hangt er een ander prijskaartje aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... lastig om op te lossen.

Persoonlijk zou ik er toch eens over denken om de steekassen te vervangen. Je gaf al aan dat ze "opgerekt" zijn, dat betekend dus ook dat ze al wat verzwakt zijn! Als dat stukje van de steekas afbreekt, en in je diff terecht komt, ben je echt zuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

bedankt voor jullie reacties,

Afbreken zal zo snel toch niet gebeuren er zit nog genoeg op en ik neem aan dat ze uit 1 stuk metaal zijn gesmeden.

Ik bebrijp wat je bedoelt voor die c-clips op te lassen het zal ongeveer 1mm schelen. ok is toch weer 1mm.

Ik was al aan het denken voor een oude gulden erop te plakken met wat patex maar ja meer als 5 meter zal ik dan wel niet halen.

Maar ik zal toch eens kijken voor nieuwe assen, benieuwd wat dit gaat kosten.

Ik heb wel gisteren nieuwe olie 75-140 erin gekieperd met toevoeging. Ik moet zeggen raar maar waar dit scheelt al iets.

gr mcm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...