Spring naar bijdragen

Automaatbak ''kloenkt''


Recommended Posts

Vraagje : sinds de motor eruit is geweest voor een ''revisie'', schakelt de automaat slechter, en dan alleen in de 1e of 2e vermoed ik, bij afremmen, of bij file/langzaam rijden kloenkt ie bij optrekken en afremmen, iemand enig idee, wat het verband hier in is?

Alvast dank voor de hulp/reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens oom Chrysler betekent een schokkerig schakelgedrag van de bak dat er ofwel te weinig druk is (bijvoorbeeld wegens te weinig olie) ofdat er een governator klep blijft hangen.

Automaatbakken zijn heel ingewikkelde dingen en daar kun je als leek niet zo veel aan zelf gaan sleutelen.

Wat je ondertussen wel kunt controleren is of de kabel die de automaatbak verbindt met je gaskabel netjes gemonteerd is (niet te slap niet te strak) en of er genoeg olie in de bak zit. (peilen in P met warme draaiende motor).

Als het echt zo blijft schokken zou ik er gewoon eens mee naar een automatenbak revisiebedrijf gaan en daar dan vragen of ze iets kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De garage waar de revisie is uitvoert heeft in feite een ondeugdelijk product afgeleverd. De wet biedt hier bescherming voor de koper. Je kunt gewoon teruggaan en eisen dat de boel gerepareerd wordt.

Klik!

Suc6

Dank Arjan, maar die stage ben ik al voorbij,...dus ''de wet'' wordt er al op toegepast, dus vandaar nu zelf oplossen, als het is verholpen laat ik weten wat het was, en kan ik dat weer bij het lijstje toevoegen wat er niet goed is afgeleverd helaas.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...