JanJ Geplaatst December 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2011 Vorig jaar met de winter kou, begon mijn GC 2.7 CRD slecht te starten, zeg maar gerust soms helemaal niet meer starten behalve dan met remmenreiniger (niet te vaak doen). Hij is door de Jeep garage helemaal nagekeken en heeft nu allemaal nieuwe brandstofleidingen, vacuum pomp, gloeibougies etc., maar kort geleden toen het weer kouder werd, begon de ellende weer. En eindelijk heeft een (overigens een 'niet' Jeep garage) geconstateerd dat er 2 injectoren in m'n blok lek zijn. Nu ben ik op zoek naar iemand die mij kan helpen met de montage. Het zijn natuurlijk de Nr 4 en 5 (dichste bij het bord). Eventueel een goed adres voor de aankoop van de injectoren is wellicht ook gewenst, die dingen zijn behoorlijk prijzig. Als ik het door de garage laat doen, ben ik minstend 1200€ lichter, dus suggesties zijn welkom. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2011 Nummer 4 en 5 zijn een drama om te vervangen Blok laten zakken, of een gat zagen in je paravaan zijn de enige 2 manieren. Wat de injectoren betreft, er zijn diverse bedrijven die met ruil injectoren werken. Je leverd dan je oude (defecte) in welke door hun gereviseerd wordt en jij krijgt gewoon een gereviseerde van hun mee. Rondom den-bosch doen in ieder geval de volgende dit: http://www.dieselspecialist.nu/ http://www.stevens-hydrauliek.nl/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJ Geplaatst December 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2011 Zou het niet beter zijn om op deze plek juist 2 nieuwe te zetten? Wellicht gaan ze dan nog 200K mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Een gereviseerde injector is net zo goed als een nieuwe injector zo niet beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Een gereviseerde injector is net zo goed als een nieuwe injector zo niet beter. Leg eens uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJ Geplaatst December 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2011 Ja, deze begrijp ik ook niet; Gereviseerd is beter dan nieuw? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJ Geplaatst December 9, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2011 Maar om kort te zijn, heeft iemand in de buurt van Rotterdam tij en zin om mij te adviseren/helpen met het vervangen van deze 2 'pain in the ass' injectoren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst December 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2011 Op Ebay.de zijn regelmatig gereviseerde injectoren(€99 te koop en nieuw rond €220. Vergeet niet dat er een specialle adapter benodigt is om de injectoren uit het blok te trekken, tevens heb je nieuw bouten nodig voor de montage. http://www.ebay.de/itm/Einspritz-Injektor-Jeep-Grand-Cherokee-II-2-7-CRD-4x4-/220911698061?pt=DE_Autoteile&hash=item336f5d008d Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJ Geplaatst December 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2011 Oké, goeie tip. Heb je ook een idee waar ik zo'n adapter kan kopen/lenen? Is er ergens een handleiding te verkrijgen om zoiets zelf uit te voeren, ik zag namelijk ook de term 'brander plaatsjes' etc. voorbij vliegen in gelijkwaardige topics op het forum. Als ik er aan begin, moet ik ook wel zeker weten dat ik alles compleet heb natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2011 Branderplaatje en rekbout heb ik destijds bij de mercedes dealer gehaald. Hij had ook spuitbussen waarmee de roetaanslag enigsinds opgelost wordt en dus de injector er iets makkelijker uit zou gaan. Ik heb de injectoren er altijd zonder adaptor uitgehaald, is soms heel lastig en veel vloeken/tieren maar lukte mij altijd wel. Als er eenmaal iets beweging inkomt dan is ie er daarna ook zo uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJ Geplaatst December 12, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2011 kijk, dat geeft de burger weer moed. Weet je trouwens ook of ik voor elke injector een nieuw branderplaatje en een rekbout nodig heb? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst December 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2011 rekbout moet altijd vervangen worden. er staat een bepaalde torque voor(ik zal het op moeten zoeken) + daarna 90 graden verder aandraaien. Dit laatste rekt the bout op. Je kan je vast voorstellen als dat nogmaals gedaan wordt met dezelfde bout dat er dan niet genoeg torque op de bout staat omdat ie al eens opgerekt is. Een enkele keer krijg je weleens maatgeving in de boeken waarbij de bout dan binnen bepaalde lengtematen moet liggen. http://www.ebay.de/itm/INJEKTORAUSZIEHER-INJEKTORWERKZEUG-MERCEDES-BENZ-DB-CDI-/200675211334?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item2eb92cb846 het hammerblock is wat licht, maar je kan altijd een iets zwaardere gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.