Spring naar bijdragen

[WJ] Gezocht: Infinity Versterker 56038407Ad


Recommended Posts

De audio installatie (Infinity Gold) van mijn WJ heeft kuren.

Eerst dacht ik dat mijn speakers waren opgeblazen (tweeters en voordeur speakers) maar vervanging hielp niet.

Daarna de boel omgestekkerd bij de versterker maar het probleem blijft (verhuisd mee).

Versterker open gesleuteld en eindtrappen gecontroleerd, 3 stuks veranderd van positie maar probleem blijft.

Mijn conclusie: versterker defect.

Vraag: heeft iemand een versterker over (56038407AD)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je zelf eindtrappen kunt vervangen, zou je die torren niet eens uitmeten ? Heb je 13.8 volt op de collectoren ? Heb je 0.6 volt tussen basis en massa ?

Nou zo simpel is het niet ...

Het zijn "eindtrappen" van het type TDA...., het nummer heb ik nu even niet bij de hand.

Hiervan zitten er drie in de versterker (dashboard tweeters, voordeurspeakers en achterdeurspeakers).

Deze heb ik gewisseld van positie maar de fout blijft gelijk.

Bestaat natuurlijk nog de mogelijkheid dan het ingangssignaal niet goed is, dus dat op de versterker ook gewisseld (F<>R) maar wederom geen positief resultaat, het zit echt in de versterker.

Verder is de versterker opgebouwd uit smd componenten en is het zonder schema bijna ondoenlijk om daar iets logisch te kunnen meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder is de versterker opgebouwd uit smd componenten

Inderdaad, dan wordt het al wat moeilijker.

Nu, die infinity versterkers zijn in principe nogal solide beesten, wel merkwaardig dat daar plots zoiets optreedt.

En over welke fout gaat het precies ? Heb je helemaal geen geluid uit één kanaal, of is het vervormd of te zwak ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over welke fout gaat het precies ? Heb je helemaal geen geluid uit één kanaal, of is het vervormd of te zwak ?

In eerste instantie leek het erop dat de voordeur en dashboard speaker waren opgeblazen, zo'n krrk krrk krrk geluid uit de speakers.

Dus nieuwe speakers gekocht voor de voordeuren (tweeters zijn wat moeilijker te vinden) en deze gemonteerd maar het geluid werd niet beter ... mogelijk zijn de speakers dus helemaal niet kapot.

Op de versterker heb ik de touwtjes zo gewisseld dat de achter- en voorspeakers gewisseld zijn, voor zitten tenslotte mijn nieuwe speakers en die doen het nu dus goed.

Ik heb dus nu 4 goede speaker in de deuren alleen waarvan alleen de voordeurspeakers het doen, de achterdeurspeakers brommen heel zachtjes een beetje mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb er nog eentje, bij interesse graag een PBtje.

Bedankt voor je reactie maar ik heb via Ebay al een versterker gevonden echter dit loste het probleem niet op.

Ik heb nu een nieuw probleem met de code van de radio (zie Topic "Code Radio") dus misschien moet ik wel op zoek naar een andere radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...