Spring naar bijdragen

Licht Valt Even Uit


blommers
 Share

Recommended Posts

het kan zijn dat bv de e fan aan het aftakelen is en daardoor zwaarder aanloopt ,dit kan een spanningsdip geven waardoor een relais kan afvallen., maar dat is een wilde gok.

Ook kan een relais gerelateerd aan je verlichting slecht zijn en soms , bij bv een hobbel in de weg, afvallen.

heb dat ooit bij mijn xj gehad.

met de zj wel eens een losse stekker op de bcm gehad, gaf ook rare uitval verschijnselen.

Verder is de staat van je accu ook verdacht....

Probeer te achterhalen onder welke omstandigheden het optreedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Blommers,

Het verhaal over spanningsdip geloof ik niet, net zoals jij neem ik geen extra verbruiker waar op het moment dat het relais schakeld.

Wat ik heb gedaan is: 's avonds na het posten van de vorige reactie, ben ik gaan kijken naar de elektra in de auto. Volgens mijn theorie moet de storing optreden in het circuit tussen schakelaar en relais. Ik heb de lichtschakelaar ontkoppeld, contacten gereinigd en weer aangesloten, hetzelfde heb ik gedaan met het groot-licht-relais (naar mijn idee de boosdoener). Inmiddels rij ik nu alweer anderhalve week rond zonder knipperende lichtinstallatie!

Of het de oplossing is weet ik niet maar bij mijn auto werkt het tot op heden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...