Spring naar bijdragen

Nieuw Veersysteem


Menno
 Share

Recommended Posts

ik wil onder me jeep een ander veersysteem maken, maar daar heb ik wat advies voor nodig.

ik zit te denken aan coilovers, maar de topics in het engels heb ik niks aan, kan je met coilovers ook nog goed over de weg rijden?

wat voor merk?

is dit een beetje zelf te doen ivm berekenen van schuintes en hoogtes.

ik kan weinig vinden op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert heeft ze onder zijn wrangler zitten en rijdt met 39 inch iroks rond. Laatste keer vanuit Delft achter hem aangereden en kon zonder problemen 110 a 115 km per uur rijden.

Als ik het goed heb heeft Siert ( real strangler ) dit voor hem zo gemaakt.

Stuur hem eens een mailtje.

Gr Michel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

coilovers met sway-bars en bumpstops werkt goed eens ze goed zijn afgesteld

tot die tijd moet je verschillende veren proberen en verschillende valves wat het dan weer duur maakt.

ik heb voor mijn jeep ORI struts gekocht, geen sway-bar of bumpstops nodig. afstellen is ook simpel meer of minder gas in de onderste kamer doen en de valves kan je afstellen met een schroef. in aankoop zijn ze duurder als coilovers maar als je coilovers, bumpstops en sway-bars moet kopen zijn ze merkelijk goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die ken ik wel dat is pieter, die ga ik ook bellen, maar die ori struts ziet er ook goed uit, maar ik vraag me nu af waar ik op moet letten bij het bestellen, gewicht vd auto? voor en achter, lengte?

want ik heb weinig zin om elke keer nieuwe te bestellen als het verkeerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die ken ik wel dat is pieter, die ga ik ook bellen, maar die ori struts ziet er ook goed uit, maar ik vraag me nu af waar ik op moet letten bij het bestellen, gewicht vd auto? voor en achter, lengte?

want ik heb weinig zin om elke keer nieuwe te bestellen als het verkeerd is.

Begin met wegen van de Jeep. Gewicht van allen de voorwielen op de weeg brug, dan gewicht van de hele Jeep. dan alleen de achter wielen. Dat helpt met het bestellen van de veren voor de coil overs. Verders wat voor lengte wil je hebben? 12",14" of 16"

Dan voor je mounts word het tijd om uit te vogelen hoeveel up en down travel je hebben wilt. Dat bepaalt hoelang je Hoops/ coil over mounts moeten zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom zet je hem niet op airshocks dat heb ik bij mijn yj ook en dat rijd machtig mooi en die zijn bij www.customoffroad.eu te koop hier in nederland en je kunt ze zelf afstellen met stikstof door er minder of meer druk op te zetten en mijn yj zit toch rond de 2000 kg

je moet er dan wel een sway-bar op zetten anders trekt die hem aan de bestuurderskant omhoog als je heel hard optrekt

ik zelf heb dat probleem toen op gelost met een 4500 lbs liertje als ik over de weg ging trok ik die aan en als ik in het terrein zit dan speel je er een beetje mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Air shocks werken goed in het terein bij lagere snelheiden. Bij hoge snelheid en op de weg rijden, niet zo een groot succes.

ORI's seem to set up easy, Ik ben blij met mijn coil overs hoewel de achter coil overs wat werk met the washers nodig hebben, die zijn wat te stijf in de demping

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat ik het bij coilovers hou, alhoewel ik zeker ook nog wat info vraag over ori struts, airshocks is geen optie want het moet wel goed op de weg rijden.

en ik denk dat ik het allemaal laat doen,

Hier is wat goed lees voer http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/coilovers/Part_1/#SuspensionReview

Ga je ook je laatste versie van de control arms veranderen, naar een 3 en 4 link?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wordt rondom coilover, maar ik denk niet dat het een heel spannend topic wordt, want deze klus ga ik uitbesteden aan Jos.

Het is wel buiten mijn principe, maarja het moet maar, ook mede omdat de meeste info in het Engels is.

Als je uitbesteed, kun je toch wel voortgang en foto's posten? kom op het is een leuk topic!

bewerkt door Nikonised
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...