cbo Geplaatst October 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 Hallo, Het betreft hier een 85-er 6 cyl XJ. Als de auto warm is ruikt hij naar verbrand rubber maar ik kan niets vreemds ontdekken. Ik moet regelmatig koelvloeistof bijvullen en daarom ben ik bang voor een kapotte koppakking... Hij blijft netjes op temperatuur, geen opmerkingen bij het rijden en hij rookt/pluimt totaal niet. Iemand andere ideeen ?? mvg cor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 Ik moet regelmatig koelvloeistof bijvullen en daarom ben ik bang voor een kapotte koppakking... mvg cor Tis geen koelvloeistof die je ruikt? Ik zou het koelsysteem even (laten) afpersen, dan weet je waar de koelvloeistof blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst October 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2011 Aansluitend bij Ab: voel even bij de voetverwarming. Zijn de openingen vochtig/vettig? Is het niet meer een zoetige lucht die je ruikt? In dat geval is waarschijnlijk je kachelradiateur lek (en verlies je koelvloeistof). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cbo Geplaatst October 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2011 Heren, ik heb even wat tijd nodig gehad om het te checken; Na afpersen op de brug bleek dat hij koelvloestof verliest en wel op de volgende plaats; rechtsachter op cylinderkop zit een steuntje van de pijlstok van de versnellingsbak en hieronder vandaan komt de koelvloeistof.Volgens een tekening in het handboek kon het wel eens een expansionplug betreffen (is dit een vriesdop??) Het is erg moeilijk te zien/vinden. Volgens een bevriende monteur is er maar een reparatie mogelijk en wel kop eraf en de plug vervangen (en koppakking natuurlijk ook) en zou dit een prijzig grapje worden.. Mag ik jullie nog eens om je advies vragen ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2011 Welk blok hebben we het hier over? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cbo Geplaatst October 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2011 6 cyl 2,8 uit 85 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2011 Vriespluggen zijn over het algemeen niet moeilijk te vervangen, maar soms wel moeilijk bereikbaar. Kop demonteren om een plug te vervangen lijkt mij niet nodig, maar ken het blok niet goed genoeg om daar een goed advies voor te geven. Het blok is een GM V6 LR2. Misschien dat je bij de Chevy en GMC boys wat meer info over dit blok kan vinden........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cbo Geplaatst October 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2011 Ab, dank voor je reactie... kun je me even op weg helpen; hoe kan ik Chevy en GMC boys vinden...??? cor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cbo Geplaatst November 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2011 Dank Ad, staat op hun forum... nu maar hopen op een reactie waar ik wat mee kan cor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.