reddok Geplaatst October 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2011 Hallo Allemaal Kan iemand ons helpen met het volgende probleem. Vanmorgen zijn we met een Landrover op aanhangwagen achter onze Grand Cherokee naar de RDW geweest. Net voor we daar aankwamen begon de Jeep erg te roken er te stinken (na een rit van 1 uur). Dit bleek te komen van het voorste differentieel. Er was olie uitgekomen via het ontluchtingslangetje. Ook stond het Diff zo heet dat we onze hand er niet op konden houden. We hebben er daar te plaatse een beetje nieuwe olie bij kunnen doen. Op de terug weg gebeurde hetzelfde, oververhit Diff en een zingend geluid. Thuis hebben we het diff opengehaald, maar niks ernstig kunnen ontdekken. Wel een beetje speling op de tandwielen op het vaste asje ( de ingrijpende tandwielen op die van de steekassen). Heeft er iemand een idee waarom het differentieel zo oververhit kan raken?? Alvast bedankt groeten Rutger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2011 hoi Rutger, Over welk type GC heb je het hier? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reddok Geplaatst October 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2011 Hoi Ruudvd Het is een GC van 1994 en volgens mij een ZJ maar dat ben ik niet zeker. Hij ziet er op het eerste zicht uit als die van jou profielfoto. grt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reddok Geplaatst October 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2011 Hoi Ruudvd Het is een GC van 1994 en volgens mij een ZJ maar dat ben ik niet zeker. Hij ziet er op het eerste zicht uit als die van jou profielfoto. grt misschien nog een aanvulling. Het is een 4.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Ben je zeker dat het je diff is die oververhit ? Kan ook bijv. een vastgelopen rem zijn die gans de vooras op temperatuur brengt. Draaien de wielen netjes los ? zou dat ook eens bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Rutger Heeft de gc rondom de zelfde banden maat? Hoe is de staat van de visco? draait de wagen netjes korte bochtjes? Stond de wagen in hi of lo (tussenbak) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reddok Geplaatst October 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Hoi Het is echt het differnetieel, de buizen waar de steekassen in zitten waren niet heet. Het diff stond echt te dampen. De banden zijn allemaal het zelfde, wielen draaien netjes, staat van visco weet ik niet maar volgens mij OK en de wagen stond zeker in HI. Zelf heb ik nog het vermoeden dat de lagers van de as afkomstig van de aandrijf as kapot kunnen zijn omdat je deze niet direct ziet bij het openen van het diff. Iemand ervaring met reviseren van het differentieel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Rutger normaal "Versleten" lagers op zich produceren niet zoveel warmte extra dat onder een normale smering de zaak gaat koken. (kapot gelopen lagers zijn natuurlijk een ander verhaal) Het is waarschijnlijker dat het diff vol water stond of simpelweg veel te weinig olie had. Het is belangrijk een aantal zaken uit te sluiten om ,na het plaatsen van nieuwe lagers, niet weer met het zelfde probleem geconfronteerd te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Misschien een rare opmerking maar kan het niet wezen dat ie in continu 4x4 heeft gelopen ??. Dus dat er misschien wat mis is met je Qaudratrec.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reddok Geplaatst October 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Hoi Baron Onze GC kan alleen maar in continu in 4wd, of is dit een automatische regeling bij belasting ????? grt Rutger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst October 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2011 Hmm dat weet ik dan niet geheel zeker als ik eerlijk ben, maar rijd zelf een grand cherokee uit "98 en weet dat er een quadratrec onderzit deze geeft pas 4x4 als grip op achterwielen verloren gaan en in stand Lo heb je continu 4x4 maar deze kan ik niet gebruiken op de openbare weg !!! Je kunt altijd even een testje zelf doen, door ergens op een nat stukje grasveld (of anders) lopen je voorwielen gelijk mee dan weet je dat maar,,, enkel vraag ik me af of dat dan okee is,??.. Maar misschien zit dat bij jou anders, dat weet ik dan niet, wie weet kunnen andere dat beter duidelijk kunnen maken.. Succes.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2011 Bij GC's tot 1996 werkt de visco zowel in ho al lo. Geen sper dus!. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.