Spring naar bijdragen

reddok

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over reddok

  • Verjaardag 30/05/1978

reddok's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi Baron Onze GC kan alleen maar in continu in 4wd, of is dit een automatische regeling bij belasting ????? grt Rutger
  2. Hoi Het is echt het differnetieel, de buizen waar de steekassen in zitten waren niet heet. Het diff stond echt te dampen. De banden zijn allemaal het zelfde, wielen draaien netjes, staat van visco weet ik niet maar volgens mij OK en de wagen stond zeker in HI. Zelf heb ik nog het vermoeden dat de lagers van de as afkomstig van de aandrijf as kapot kunnen zijn omdat je deze niet direct ziet bij het openen van het diff. Iemand ervaring met reviseren van het differentieel?
  3. misschien nog een aanvulling. Het is een 4.0
  4. Hoi Ruudvd Het is een GC van 1994 en volgens mij een ZJ maar dat ben ik niet zeker. Hij ziet er op het eerste zicht uit als die van jou profielfoto. grt
  5. Hallo Allemaal Kan iemand ons helpen met het volgende probleem. Vanmorgen zijn we met een Landrover op aanhangwagen achter onze Grand Cherokee naar de RDW geweest. Net voor we daar aankwamen begon de Jeep erg te roken er te stinken (na een rit van 1 uur). Dit bleek te komen van het voorste differentieel. Er was olie uitgekomen via het ontluchtingslangetje. Ook stond het Diff zo heet dat we onze hand er niet op konden houden. We hebben er daar te plaatse een beetje nieuwe olie bij kunnen doen. Op de terug weg gebeurde hetzelfde, oververhit Diff en een zingend geluid. Thuis hebben we het diff opengehaald, maar niks ernstig kunnen ontdekken. Wel een beetje speling op de tandwielen op het vaste asje ( de ingrijpende tandwielen op die van de steekassen). Heeft er iemand een idee waarom het differentieel zo oververhit kan raken?? Alvast bedankt groeten Rutger
×
×
  • Nieuwe aanmaken...