Spring naar bijdragen

Oververhit Voorste Differentieel


Recommended Posts

Hallo Allemaal

Kan iemand ons helpen met het volgende probleem.

Vanmorgen zijn we met een Landrover op aanhangwagen achter onze Grand Cherokee naar de RDW geweest. Net voor we daar aankwamen begon de Jeep erg te roken er te stinken (na een rit van 1 uur). Dit bleek te komen van het voorste differentieel. Er was olie uitgekomen via het ontluchtingslangetje. Ook stond het Diff zo heet dat we onze hand er niet op konden houden. We hebben er daar te plaatse een beetje nieuwe olie bij kunnen doen.

Op de terug weg gebeurde hetzelfde, oververhit Diff en een zingend geluid.

Thuis hebben we het diff opengehaald, maar niks ernstig kunnen ontdekken. Wel een beetje speling op de tandwielen op het vaste asje ( de ingrijpende tandwielen op die van de steekassen).

Heeft er iemand een idee waarom het differentieel zo oververhit kan raken??

Alvast bedankt

groeten Rutger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Het is echt het differnetieel, de buizen waar de steekassen in zitten waren niet heet. Het diff stond echt te dampen.

De banden zijn allemaal het zelfde, wielen draaien netjes, staat van visco weet ik niet maar volgens mij OK en de wagen stond zeker in HI.

Zelf heb ik nog het vermoeden dat de lagers van de as afkomstig van de aandrijf as kapot kunnen zijn omdat je deze niet direct ziet bij het openen van het diff.

Iemand ervaring met reviseren van het differentieel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rutger

normaal "Versleten" lagers op zich produceren niet zoveel warmte extra dat onder een normale smering de zaak gaat koken.

(kapot gelopen lagers zijn natuurlijk een ander verhaal)

Het is waarschijnlijker dat het diff vol water stond of simpelweg veel te weinig olie had.

Het is belangrijk een aantal zaken uit te sluiten om ,na het plaatsen van nieuwe lagers, niet weer met het zelfde probleem geconfronteerd te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm dat weet ik dan niet geheel zeker als ik eerlijk ben, maar rijd zelf een grand cherokee uit "98

en weet dat er een quadratrec onderzit deze geeft pas 4x4 als grip op achterwielen verloren gaan en in stand Lo heb je continu 4x4 maar deze kan ik niet gebruiken op de openbare weg !!!

Je kunt altijd even een testje zelf doen, door ergens op een nat stukje grasveld (of anders) lopen je voorwielen gelijk mee dan weet je dat maar,,, enkel vraag ik me af of dat dan okee is,??..

Maar misschien zit dat bij jou anders, dat weet ik dan niet, wie weet kunnen andere dat beter duidelijk kunnen maken..

Succes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...