Spring naar bijdragen

oliedruk meter


Recommended Posts

Sinds een tijdje doet mijn oliedrukmeter nogal raar...

Bij stationair en langzaam rijden slaat de meter tot het uiterste uit (dus maximaal naar rechts), terwijl bij normaal rijden de meter op normaal nivo terugzakt.

Laat ik het gas los dan springt de meter weer naar rechts. Of dit verschijnsel zich ook voordoet bij stilstand weet ik nog niet.

Motorolie nivo gecontroleerd, niks mis mee. Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar voor de volledigheid: de AW4 transmissie heb ik deels reviseerd, nieuwe olie, schakelt prima niks mis mee lijkt me zo.

Kent iemand dit symptoom? kan het metertje stuk zijn? Of de sensor verkeerd aangesloten na een garagebezoek?

hoi

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sensor kan zeker stuk zijn. Maar ook kan het zijn dat de draad op de sensor slecht kontakt maakt. Wanneer dat draadje losgenomen wordt, slaat de meter vol uit. Houdt je het draadje vervolgens tegen de massa, moet de meter op "0" komen te staan.

Als dat werkt, en de verbinding met de sensor is goed, dan haal maar eens een nieuwe sensor want de kans is zeer groot dat die dan defect is!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jun 5 2005, 22:49

De sensor kan zeker stuk zijn. Maar ook kan het zijn dat de draad op de sensor slecht kontakt maakt. Wanneer dat draadje losgenomen wordt, slaat de meter vol uit. Houdt je het draadje vervolgens tegen de massa, moet de meter op "0" komen te staan.

Als dat werkt, en de verbinding met de sensor is goed, dan haal maar eens een nieuwe sensor want de kans is zeer groot dat die dan defect is!

Succes!

<div align="right">

Thanks!

Ik ga er naar kijken en geef nog bericht over de bevindingen. Zal nog even duren wegens tijdgebrek (of: werkoverschot.) (of: prioriteitgebrek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets heb ik ook ooit gehad :

als je de meter moet geloven spuit de olie eruit, maar gelukkig niet. ohmy.gif

Een defecte sensor was de oorzaak (raakte van slag als de olie op temperatuur kwam). mad.gif

Met een "klassieke" drukmeter kun je controleren of er iets geks gebeurt met de druk. Een contact dat reageert op toerental of snelheid lijkt me iets voor een octrooi (maar ik kan natuurlijk ongelijk hebben), dus lijkt het de sensor (€!) te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat herken ik wel ja, dat doet de mijne namelijk ook.

Vroeger (toen ik 'm kocht) stond de meter vrijwel permanent uiterst rechts. Nadat ik een keer de sensor had schoongekrabt werkte de meter een hele tijd redelijk normaal. Sinds een paar maanden is dat veranderd in het jojo gedrag dat je beschijft (dit is ontstaan nadat de motor een keer vrijwel droog stond).

Jeepcherokeeparts zou een tweedehandsje hebben voor een tientje, moet er alleen nog een keertje werk van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Henk@Jun 9 2005, 00:45

Dat herken ik wel ja, dat doet de mijne namelijk ook.

Vroeger (toen ik 'm kocht) stond de meter vrijwel permanent uiterst rechts. Nadat ik een keer de sensor had schoongekrabt werkte de meter een hele tijd redelijk normaal. Sinds een paar maanden is dat veranderd in het jojo gedrag dat je beschijft (dit is ontstaan nadat de motor een keer vrijwel droog stond).

Jeepcherokeeparts zou een tweedehandsje hebben voor een tientje, moet er alleen nog een keertje werk van maken.

<div align="right">

okido, klinkt aannemelijk.

Het is inmiddels wat minder erg geworden overigens, zonder iets gedaan te hebben. Het lijkt erop dat het begonnen is nadat de auto een paar maanden stilgestaan heeft (net als de thermostaat, die was ook opeens slecht).

cheers

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...