Spring naar bijdragen

demonteren achterbumper GC


Recommended Posts

Zo... en al een reactie op Jeepforum.com ook:

Originally posted by jnkarrik @ Jeepforum.com

You have to slide it off the back. I had the same problem. There is a clip on either side just behind the wheel that fits ito a track like thing for lack of a better word. You can't pull it off the sides because its hooked on the track, but if you slide it back a few inches it releases.

Its similar to what is on the front fascia shown here:

grillerem14.jpg

Nu zal het toch wel goedkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeepforum.com/forum/attachment....ntid=4910&stc=1

Op deze foto is aan de binnenzijde van de bumper de rand te zien. Het is de rand waar de drie gaten in zitten. Wegbuigen kan niet. Dus zit er nog ergens een onzichtbare bevestiging tussen het achterlicht en het begin van de bumper, ter hoogte van het achterwiel/spatbordrand. Maar waar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kep even gekeken bij mij,

ongeveer halverwege (rand achterlicht) zit inderdaad nog een bevestiging.

kon niet zien hoe die vast zit,ik kan niet zo lang bukken

de binnenkant van spatbord al wel weg?

ik denk dat je het dan wel duidelijker kan zien (bij een ZJ is dat een simpel stuk plastic)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, bij een WJ zit deze plaat vast gelijmd.

Je moet inderdaad alle pluggen en 2 torx bij achterklep losmaken, daarna de potnagels (of schroeven) bij wielkappen.

verder ben ik bij de WJ van mij ook nog niet gekomen, kan vanavond wel eens kijken of ik iets kan zien van klemmen ofzo.

PS. ik moet de achterbumper ook bij mij nog een keer verwijderen en opnieuw plaatsen, om deze uit te deuken ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat 'driehoekige' stuk plastic aan de binnenzijde van het spatbord heb ik ook verwijderd. Ondanks dat: het is onzichtbaar hoe de bumper vastzit. Het zit ergens vast op die 50 cm tussen achterwiel en achterlicht. ik heb al met een voelermaat 'gevoeld' tussen het spatbord en de bumper. Je voelt wel iets, maar het is niet te zien. Het zit gewoon strak en vast tegen elkaar. Een blik op de cd zou het toch duidelijk moeten kunnen maken. Maar ja, die heb ik (nog) niet. Ik heb 'em wel besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...