Spring naar bijdragen

Waarschuwingslamp Abs


Recommended Posts

Ik heb al veel storingen met jullie hulp en mijn werkplaats handboeken uit mijn 97er ZJ weten te sleutelen.

Toen ik hem kocht was hij technisch een beetje verwaarloosd.

Uiteindelijk ben ik er van de zomer mee naar zuid Frankrijk gereden en terug zonder noemenswaardige problemen. Beetje olie gebruikt.

De storing die ik het langst aan het zoeken was, was de cruise controle. Na een tip hier op het forum heb de remlichtschakelaar (€25,=) vervangen en heeft het daarna perfect gedaan.

Op dit moment is na het starten alles uit maar komt na een minuut of twee het lampje abs weer aan. Soms gaat hij ook weer uit en blijft weg.

Ik heb weleens een topic voorbij zien komen waarin dit behandeld werd maar ik kan hem niet meer vinden.

Vanuit die topic begreep ik dat het evt met soldeer van de printplaat te maken kan hebben, maar ik kan het niet meer vinden.

Wie o wie kan mij tips geven dit op te lossen.

Alvast THX

Greetz

Robert

bewerkt door 318cid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit zelf ook bij de hand gehad

En bleek dat mijn abs module kaduuk was :wacko: , ik weet niet of je hieraan zelf kunt gaan sleutelen ;)

Maar heb hem toen bij een mannetje gebracht die hem voor niet al te veel geld keurig netjes heeft gerep

blijkt een veel voorkomend probleem, om dan wederom het risico te lopen weer een bijna ( kapotte) gebruikte te hebben was dat mijn keuze :rolleyes: ..

Hier effe een linkje ervan http://abs-nl.ecu-rc.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben absoluut gelijk.

En ik ga binnenkort ff langs Voscars in Berkel en Rodenrijs. Kan hij even voor me kijken.

Maar net als met die remlichtschakelaar die kwam ook niet in een code boven. Maar achteraf was het zo logisch.

De compu registreerd dat hij geremd is en gaat de cruise controle niet aan.

In mijn Ford explorer had ik een soortgelijke ABS storing.

Maar met de gezamelijke kennis van het forum kan je dan wel gerichter zoeken en/of sturen.

Daarom vuil op de poolwielen is dan een handige tip.

Ik weet namelijk dat ik voor vertrek naar Frankrijk de stuurinrichting gesmeerd heb.

Misschien is er door de hitte (jawel daar was het wel droog en warm) iets gedrupt/gespetterd richting de front sensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Storing is er nog en vormde een probleem voor de APK.

De garagist heeft een by-pass gemaakt(illegaal natuurlijk) maar het lampje gaat uit na starten.

Bij het uitlezen gaf hij geen storing, ja de lambdasonde. Ander verhaal, stotteren met regen.

ABSpomp doet het, eigenlijk alles is oke. Dus de module heeft naar allerwaarschijnlijkheid een storing.

Dus abs is out, keuring is binnen. Nu op zoek naar een module.

Vandaag eerst onder de klep kijken welk type mijn '97er 318 heeft.

Heeft iemand ervaring met de prijzen in europa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 318cid,

Ik had het al eerder opgemerkt, maar als je module kaduuk is kun je hem het beste laten herstellen,

het risico met een andere aankoop (en bedoel dan geen nieuwe) dat deze ook sneller kaduuk gaat is goed aanwezig..

Het adres wat ik je toen gaf http://abs-nl.ecu-rc.com/ zorgt ervoor dat alles weer klopt in je module ook met garantie,

voor echt niet teveel geld dus best wel een aanrader, ik heb het ook laten doen en geen klachten meer gehad.

Dingen zijn trouwens nieuw onbetaalbaar :dry::frusty: ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...