Spring naar bijdragen

Vreemd geluid


Recommended Posts

Ik heb een vreemd geluid in auto wat ik maar niet kan traceren.

Geluid is ook moeilijk te omschrijven. Het is net of er iets draaiends aanschaaft.

Het is tot ongeveer 100 km/u hoorbaar. Daarboven hoor ik het niet.

Als ik 80 rijdt is het goed te horen als ik gas geef gaat het weg maar als ik het gas loslaat wordt het luider. (bij bochten wordt het ook minder)

Als ik langzamer ga rijden wordt het schavend geluid ook langzamer. Zelf heb ik het vermoeden dat het de aandrijfas is of iets met de wielen.

Toevallig iemand die het zelfde gehad heeft of weet wat het is ?

Het begint me nu te irriteren en kom er maar niet achter.

blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm ja komt me bekend voor

zolang je tractie blijft houden dan hoor je het niet, met gas los wel

bij mij maakt het niet uit bij welke snelheid, 80km of harder

het is een gierend joelend geluid

volgens geleerden kan het aan 3 dingen liggen de diff, aandrijfas of tussenbak.

bij mij komt het geluid van voren,

dus blijven alleen diff en aandrijfas over

m'n aandrijfas is er een keer af geweest en toen geen lawaai meer

dus ik ga eerdaags keer opzoek naar een andere aandrijfas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag beest,

Mijn GC laat ook van deze geluiden horen, en bij mij zijn het het kroonwiel en de pignion die versleten zijn, olie in de vooras erg zwart en duidelijk slijtplekken op de tandwielen.

Dit kan bij jou ook aan de hand zijn, is nl een zwakpunt van de GC, op het moment dat je de voorste aandrijfas verwijderd komen er ook geen krachten meer op deze tandwiel overbrenging, en is het best mogelijk dat het geluid weg is. De aandrijfas kan dus best nog OK zijn.

Deksel van het voordiff af halen en effe koekeloere voor dat je een as koopt is mijn advies.

Succes

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beide kruiskoppelingen kunnen los genomen worden, per kruiskoppelling zijn dat 4 kleine boutjes volgens mij 9mm.

Voordat je de koppellingen losneemt merktekens plaatsen zodat de as er naderhand weer op dezelfe manier onder kan dit om trillingen te voorkomen.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJ Johnny@Jun 6 2005, 15:10

HUH ???

Ik heb dus maar aan 1 kant een kruiskoppeling zitten aan de kant van het diff zit een rubberen stofhoes die het diff in gaat en dus GEEN kruiskoppeling.

<div align="right">

Da's dan een homokineet-koppeling ipv kruiskoppeling. Haal stofhoes los en je trekt de as er waarschijnlijk zo uit, net als de uitgaande achteras van de tussenbak. zet eerst merktekens en dek het gat goed af voordat je weer gaat rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik herken dit (geluid)probleem exact bij mijn GC. Door dit forum weet ik wat me te doen staat maar ben nog niet lang jeep eigenaar en dus ook nog geen sluitel ervaring. Eerst die diff klep er maar eens af. vraag 1 = kan dat zomaar die klep eraf schroeven? Of zit daar nog olie of vet in ofzo. Vraag 2 = wat zou ik moeten zien als het daar mis is? versleten tanden???

Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groetjes

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de deksel van je diff er af haalt komt er idd olie uit (hoop ik voor je). Onder in je diff schoonmaken nieuwe olie er in, vergeet je pakking niet. Het is wel moeilijk om te zien of eea versleten is of alleen een beetje ingesleten. Met handboeken en speling meten en zo zou het moeten kunnen. Als de olie blubber met metaalgruis is, weet je ook genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Stefonline@Jul 21 2005, 13:00

Olie goed opvangen neem ik aan? Of is het ergens af  te tappen? Ik heb cherokee boek maar vast besteld!

iemand al ervaring met het oplossen van dit geluids probleem?

Nog vast een stomme vraag. Hoe weet ik of ik een ZJ of WJ heb? Vind dat niet  terug  in de boekjes.. En wat is het verschil.

<div align="right">

alsjeblieft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hello,

You've got a file called "Jeep ZJ 1997 Manual.zip" (31682 KB) from beest819@wanadoo.nl waiting for download.

You can click on the following link to retrieve your file. The link will expire in 7 days and will be available for a limited number of downloads.

Regular link (for all web browsers):

http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=1UKLHL2...E10W2A1CWERQIQQ

kwam ik ook nog ergens tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...