Spring naar bijdragen

Nieuwe Vraagjes Van Rookie


Recommended Posts

Vandaag voor het eerst de LPG tank leeg gereden van onze 4.0 WJ om hem een keer helemaal te vullen. We zijn rookies op gebied van LPG dus mijn vrouw schok zich rot van het intense akoestische signaal, deze bliebtoon ging pas uit toen ze op het 'P-tje' drukte op het Prins kastje. Ik neem aan dat de G3 Prins automatisch weer overgaat op benzine maar is dat bij jullie (LPG Prins) rijders ook zo dat je handmatig het signaal moet uitzetten en dan meteen (automatisch) de brandstof omzet naar benzine? Wel jammer dat de afmeting van de tank beetje van Mickey Mouse niveau is, er gaat maar 40 liter in, sta ik iedere 250 km bij de pomp :huh: . we gaan het vanaf nu een tijdje bijhouden wat er verbruikt wordt..... :whistle:

Dan wil ik voor de winter mijn banden vervangen voor de Grabbers AT2, niet dat ik veel in het terrein zal komen maar ik vind dat er wel de juiste banden onder moeten liggen voor het geval dat ik wél het terrein in ga. Weten jullie ongeveer hoeveel km ze ongeveer mee gaan? Ik heb begrepen dat de AT2 ook een winterband is dat is meteen mooi meegenomen, het hele jaar rijden op dezelfde banden, lekker makkelijk toch? Momenteel zitten er voor Grabbers UHP (4mm) en achter de General AmeriTrac (8 mm) vind het geen fijne combi. Heeft iemand ervaringen met de AmeriTrac?

Wilde nog iets vragen maar weet het niet meer..... komt wel weer

Verder rijd ik opeens om op stukken waar ik dat nooit deed :D ik blijf genieten

Groet,

Roland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, ik weet weer wat ik wilde vragen....

In het boekje (handleiding WJ, QuadraTrac II) staat dat je 2 tot max 5km per uur moet rijden om te schakelen van 4H naar 4Lo in één ferme beweging door de neutraal heen. Tevens dat je motor uit moet zijn om terug te schakelen van 4Lo naar neutraal. Dit kan toch gewoon met de motor aan als je stilstaat in N en dan vervolgens de tussenbak schakelen van Low naar High of andersom? Hoe doen jullie het schakelen? Rijdend (max 5km/h) of stilstaand? Ik leer graag van jullie de juiste methode, we willen natuurlijk lang genieten van onze Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Roland,

Allereerst gefelidciteerd met je aanwinst!

met de specifieke banden en de lage gearing vraag kan ik je niet verder helpen. De Prins LPG installatie schakelt inderdaad bij een storing (zoals een lege tank)over op benzine en piept er stevig bij tot je het knopje indrukt. 40 liter LPG lijkt me erg weinig, ik heb zelf een 95 liter ringtank in mijn WJ 4.7 liggen, netto kan er dan 80% ofwel 78 liter in. Ik heb er nog nooit meer dan 74 liter in gekregen. Aan regelmatig tanken zal je sowieso moeten wennen, ik heb volgens mij nog nooit 400km op een tank gereden met de WJ en het verbruik van een 4.0 en 4.7 is bijna gelijk.

Maar goed een lege tank is ook weer een reden om een stukje te mogen rijden in zo'n fijne wagen! :thumbsup:

Veel plezier van je Jeep!

Groet,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels weer een paar stapjes verder.... Afgelopen week zijn de lagers van het voordiff vervangen, de rechter wiellager is vervangen, de linker homokineethoes is vervangen en de blenddoors waren de week ervoor al gemaakt. De WJ rijdt nu heerlijk en is bijna 100% stil. Ik hoor heel lichtjes in de verte een hoge toon zingen maar totaal niet storend of aanwezig. Ik neem aan dat het gewoon de tandwielen in het diff zijn. Ik heb alles overigens laten doen bij US Carcenter Den Haag. Ik was er nog nooit geweest, (kreeg een tip van een andere Jeep rijder) maar wat een fijne gasten daar zeg. Nog 3 dagen kosteloos in een Mercury Villager rondgereden, goeie service en veel kennis van de auto's.

Over een maandje of zo nog 4 mooie Grabber AT2 er onder laten monteren en dan zijn we hopelijk klaar voor de winter.

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om de cd wisselaar goed te krijgen. Nu meerdere malen schoon gemaakt (de lees-oogjes) maar hij blijft meerdere cd's niet lezen. Zou ik ook de laser zelf moeten reinigen? Ik denk dat dat de volgende stap wordt, even de wisselaar zelf demonteren. Anders gaan we op zoek naar een vervanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...