Spring naar bijdragen

Afstellen 360 Met Edelbrock 1405


Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ik ben al een tijdje bezig om mijn Jeep afgesteld te krijgen.

Het blok loopt mooi rond, echter rijdt hij niet fijn.

Ik weet niet precies waar het probleem ligt, zelf denk ik aan de afstelling van mijn carb.

Nou heb ik laatst een afstelset gekocht voor de carb. Hier zitten sproeiers, naaltjes en veertjes in, waar mee je het e.e.a. kunt afstellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben er al mee bezig geweest, maar krijg hem nog steeds niet helemaal goed.

Op het moment dat ik gas geef, dan 'niest' het blok als het ware een keer. Het blok houdt dan ook even in. Daarna heeft het blok pas weer vermogen.

Of zou het een probleem zijn dat het blok vacuum trekt? Of een ander probleem...

Er zit al een HEI ontsteking op, waarbij hij genoeg voorontsteking krijgt, dus het lijkt mij niet dat dat het probleem kan/moet zijn?

Ik hoor het wel als iemand mij hiermee kan helpen!

Mvg,

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt meer als dat je acceleratiepomp op de carburateur niet (goed) werkt. Dat is dat staafje links vooraan op de carb, als je je gas intrapt moet die naar beneden gaan en extra benzine in de luchtstroom pompen.

Daar ben ik ook al mee bezig geweest, qua afstellen. Je bedoeld dat staafje met 3 gaatjes erin, zodat je de pomp hoger of lager kunt zetten?

Ik heb niet gecontroleerd die naald wel goed en ver genoeg naar beneden gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je luchtfilter eraf haalt kan je zien of hij werkt. Met de motor uit in de carb inkijken en het gas intrappen, dan moet je een klein straaltje benzine zien.

Ik zal van de week eens even kijken.

Volgens mij is er dan wel een straaltje benzine te zien.

Neem aan dat dat dus niet veel benzine moet zijn. En als het dan weinig benzine is, dan zou dat dus ook goed moeten wezen?

Misschien dat ik hem hier in de buurt ook ergens af kan laten stellen, op een dyno ofzo, als ik er zelf niet meer uit kom.

Dat soort jongens hebben er meer verstand van. De mijne stinkt ook best erg naar benzine.

Bedankt voor je reacties in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne stinkt ook best erg naar benzine. Bedankt voor je reacties in ieder geval!

Het kan ook zijn dat hij veel te rijk staat (of versleten is en intern lekt) en dus verzuipt als je gas geeft. Elke garage waar ze APKs doen heeft een 4-gas meter, misschien een idee daar een keer langs te rijden en kijken wat de HC en CO waarden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook zijn dat hij veel te rijk staat (of versleten is en intern lekt) en dus verzuipt als je gas geeft. Elke garage waar ze APKs doen heeft een 4-gas meter, misschien een idee daar een keer langs te rijden en kijken wat de HC en CO waarden zijn.

Heb van de week even gekeken, maar er kwam gewoon een straaltje benzine uit.

Ik ben nu ook al bezig met verschillende spoeiers, naaltjes en veertjes.

Hij rijdt verder wel goed, maar komt niet echt van zijn plek af. Heb het gevoel dat 'ie er heel zwaar aan moet trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

op de edelbrock zitten 2 stelschroefen

een voor lucht een voor benzine

laat het blok iets hoger stationair draaien

draai de schroefen bijna dicht net voor ie afslaat dan de lucht schroef ( aan de stuurkant van de auto ) langzaam opendraaien tot ie de meeste toerenmaakt

dan gasgeven als ie gaat smoren dooor tewijnig benzine de benzine schroef elke keer iet verder open draaien

dit lukt meestal goed is niet zo zuiver als een test bank maar goed te doen

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...