Spring naar bijdragen

Grondanker Aan Het Maken, Advies Gevraagd


Recommended Posts

Ik heb totaal geen evaring met grondankers maar als ik naar de vormen kijk en denk aan de richtingvan de krachten en waar dat ie heen getrokken gaat worden dan zou ik voor de bovenste gaan, maar ik denk dat het in stug materiaal als zand en aarde niet zo een groot verschil zou maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren bedankt voor de adviezen,

ik had telefonisch ook nog advies gekregen om hem verstelbaar te maken maar daar heb ik verder even nog niks mee gedaan. Ik heb mee maar bij het eerste plaatje gehouden, immers beter goed afgekeken dan slecht verzonnen :whistle:

Resultaat: heb hem natuurlijk meteen uitgeprobeert, snijdt als een mes door de boter de vaste zandgrond in, echter blijkt het kokerprofiel wat ik gebruikt heb niet stevig genoeg. Morgen even een nieuw zwaarder kokerprofiel halen, huidige koker zal dan vervangen worden door 60x40x3.

post-1718-0-50051800-1313008815_thumb.jp

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeepforum...__fromsearch__1

Dit is het topic wat er toendertijd over gemaakt is alleen zijn de foto´s niet meer zicht baar maar misschien kan Evert of een andere moderator dit nog fixen.

PS

Klik niet op de link van team darkwolf want je komt op iets geheel anders haha ;)

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topic had ik al gezien,

Met die link kun je ook een anker creëren, hoef je maar op je buik op de grond gaan te liggen :wacko::lol:

:lol: :lol:

Daar hebben wij ook nog wel middeltjes voor liggen hoor in het magazijn maar dat is weer wat anders :whistle:

Maar je hebt wel gelijk wat btrefd het gewicht als je dikker spul gaat gebruiken maar ik zou er niet aan moeten denk dat hij breekt als je er volle bak aan het trekken bent dus het is wel ff iets waar je over moet denken (dat zal je vast wel al gedaan hebben).

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grondanker is verzwaard, ipv koker 50x30 heb ik nu 60x40 gebruikt, had alleen net niet genoeg waardoor de trekboom korter is geworden.

Bij de eerste test bleek hij dan ook niet te werken, de trekboom duikt de grond in en het anker kantelt er uit.

Daarna trekboom (tijdelijk) verlengt, nu werkt hij perfect, deze verlenging zal nog vervangen worden door een koker die in de 60x40 schuift.

In de losse zand gaat hij wel diep, de horizontale trekboom zat in z'n geheel 30 cm in de grond

1384420369_6_E8Ey.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

werkt wel goed he dat grondanker zie wel dat je onze foto heb gebruikt :D

we maken ze regelmatig doen het perfect zelf gebruiken we de 60 x30 x5 kokers

maar ze doen het goed wij gebruiken ze echt veel in zandgroeves en heb er nog nooit een eruit zien schieten maar bij ons blijft er altijd een bij staan om te kijken of alles goed gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...