Spring naar bijdragen

Lockers In Dana 30? Dom Of Niet?


nkijkuit
 Share

Recommended Posts

Ik droom nog wel eens van Arb lockers onder mijn JK. Dit zou dan gecombineerd moeten worden met een regear; 3.21 is bij grotere banden en een beetje futloze motor niet ideaal.

Als je de gebruikers in de Amerikaanse JK fora mag geloven, is de Dana 30 onder de JK te zwak voor lockers. Maar daar wordt doorgaans op iets ander terrein gereden dan hier. Bovendien is een Dynatrack Prorock 44 of zelfs 60 as daar relatief goedkoop. Een goedkoper alternatief is een 2e hands Dana 44 JK; hoewel gemaakt van hetzelfde pisbakkenstaal, heb je in elk geval een wat sterker diff, 4.10 overbrenging en e-locker voor.

Mijn JK heeft er inmiddels 90.000km op zitten, en hoewel hij het over een jaartje wat rustiger aan mag doen, zal die nog een jaar of 20 doormoeten (mijn zoontje heeft er inmiddels een optie opgenomen ;-)

Ik weet niet of de ene Dana 30 de andere is, maar heeft het wijs college hierover een mening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

dit is afhankelijk van vele faktoren (bandenmaat, terrein, hoeveel gas geef je in het terrein, overbrenging assen/tussenbak etc.), maar als ik voor iedere D30 MET sper een Euro kreeg, dan kon ik de CJ7 helemaal renoveren :P

Tot een maat van 35" banden gaat het redelijk tot goed en anders versterkte steekassen erbij B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Ron: dat klinkt bemoedigend! Groter dan 35" wil ik zeker niet gaan. Ik heb nu 33" er twijfel nog steeds of de volgende set groter moet zijn...

@Henk: Uiteraard - als ik het doe - komt er achter ook een locker. Ik wil toch de gearing aanpassen (van 3.21 naar 4.56) dus dan moet toch alles open. Maar over de Dana 44 achter maak ik me minder zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou er ieder geval de gearing aanpassen.

Heb zelf ook 33ers met een 4.10 automaat op benzine en een org. electr. locker achter op mijn JK.

Ik wil nu al een andere gearing, terwijl de 33ers maar net iets groter zijn dan er in de VS org. op zat.

Plus ik heb 'maar' een 2 deurs, ben volgens mij iets van 200kg lichter dan jou.

Achteras kan ik aanraden, bij de vooras zal ik ook eerst naar 44 gaan.

Want als je lockers heb, ga je ze snel te vaak gebruiken, ik geloof niet dat dit lang heel blijft.

Zou eerst alleen achter doen, dit maakt al veel verschil. Futloze motor, komt dit niet door die 3.21?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was dit een lunchbox locker of een 'full case' zoals een ARB of Detroit? En de omstandigheden spelen een grote rol. Op de TJ heb ik ook een D30 r&p naar de haaien geholpen (met lunchbox locker Noslip), maar dat had z'n reden :whistle: (wheel hop op de schuurpapier rotsen in Moab)

En selekteerbare sperren hebben, zeker voor een vooras, de voorkeur, want dit geeft toch minder stress in 4wd B)

Ik zou het niet doen bij een D-30 , ik heb al 2* mijn R+P kapot gereden door een locker , ik ben nu over naar een D-44 en geen probleem meer .

(ik reed toen met 33-ers en 4.56)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...