Spring naar bijdragen

ff voorstellen + lading vragen


martinus_
 Share

Recommended Posts

Hoihoi, ik heb sinds een paar maanden een wrangler yj 2.5 best standaard met hard en softtop, nou wil ik nieuwe spiegels kopen ( om zonder deuren te kunnen rijden ) en misschien een multitop of bikinnitop heb een beetje zitten surfen op de forums, waar kan ik nou het beste kopen, alleen spiegels over laten komen uit de states klinkt duur maar in duitsland kosten ze ook al 120 euri.

Wie heeft er toevallig een 2.5 ltr laten (chip)tunen? en scheelt dat in vermogen en of verbruik?

heeft er iemand misschien een (gekopieerde) beschrijving voor het opbouwen en afbreken van de orginele softtop.

ik heb een TJ bankje kunnen kopen die is net iets te breed ( thx dealer voor het nakijken of die in mijn yj past pfff ) een kennis/garage bij mij in de buurt wil kijken of hij hem een beetje kan inkorten en passend kan maken... zou dat gaan denken julllie en zou ie dan ook gekeurd kunnen worden?

grtz Martin

ps we rijden zo even naar Breda om daar te gaan eten en daarna naar de cartbaan daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast welkom bij de club!

met die spiegels heb ik een goedkope oplossing:

gewoon bij de fietsmaker een paar fiets spiegels halen. links een gewone en rechts een panoramische. als je hem goed heb staan gooi je er een beetje secondenlijm op en hij blijft prima zitten en trilt bij normaal weggebruik niet meer los.

voor de bevestiging steek je hem zo met een langere bout door de scharnier van de deur heen.

met het bankje weet ik het niet precies. als het een ex grijs kenteken is moet je eerst nog een leuk bedrag op tafel gooien om hem officieel op geel te krijgen (bij mijn '92 4.0 ongeveer 500 euro dacht ik vorig jaar te horen.

misschien dat je daarvoor een keurmeester

aan kan spreken.

Softtop weet ik niks van, ik heb een hardtop of geen top.

MVG, Pullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

handleidingen van softtops allemaal op de website van bestop.

http://www.bestop.com/index.php?a=3

maar principe is eerst de strip in de rail plaatsen op de voorruit

als je hardtop eraf haalt eerst die strip er op schroeven

dan achterkant de ronde strips in de ronde rails duwen en dan pas spanning zetten op het buizen systeeem

spiegels gewoon 4 gaatjes boren in je voorruitscharnier draad tappen en klaar

achterbankje op marktplaats staan ze regelmatig denk aan de beugeltjes waar bankje op scharniert.Die zijn duur als je ze niet hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thx voor de welkom, die spiegel gaat helemaal goedkomen, wordt een beugeltje ( kan ik het laten zitten ook met de hele deuren )

Als ik naar de keuring ga zonder bankje heb ik nog een 2persoonsauto op kenteken .. das nie goed

Ik heb alle beugeltjes van de achterbank die passen wel, systeem is precies hetzelfde tj en yj maar door mijn bladveren heb ik minder binnenruimte dan een tj

, uhm had zelf uitgerekend 300 euri voor de achterstallige bpm nou is mijn 2.5ltr in aanschaf wel wat goedkoper geweest. ik hoop maar dat dat een beetje scheelt met de 4.0 van jou Pullie.

dezperado, thx ik had daar ook al gekeken, maar vind het nogal een herrie binnen, heb met hardtop en zonder top gereden, ik dacht dat ik hem mischien niet goed op spanning heb staan, als ik stil sta staat ie redelijk strak maar 110+ is een ramp. Ik zal er maar aan wennen en hopen dat het snel weer stopt met regenen smile.gif

Martinus_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het een ex grijs kenteken is moet je eerst nog een leuk bedrag op tafel gooien om hem officieel op geel te krijgen (bij mijn '92 4.0 ongeveer 500 euro dacht ik vorig jaar te horen.

Klopt helemaal, wat Pullie zegt! Als je echter al een geel kenteken hebt, kan het best zijn dat er helemaal niet gekeurd hoeft te worden!

Kijk dan wel even op het kentekenbewijs, soms staat er een opmerking over op. Iets in de trand van "Ingericht voor get vervoer van 2 personen" o.i.d. In dat geval moet je dus, ook met geel kenteken, even naar de RDW maar hoef je geen € 500,- BPM meer te betalen.

Overigens heb ik ergens gelezen dat je na 1 Juli nog maar 195 euro aan BPM hoeft af te dragen... Da's ook voor mij nog even afwachten, want ook mij staat een omkeuring te wachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...