Spring naar bijdragen

Speling Achter Differentieel


 Share

Recommended Posts

Hallo mensen van het forum

Allereerst wil ik me even voorstellen.

Mijn naam is Wiebe en woon in Zwaag (nh).

Sinds een week of 3 ben ik eigenaar van een blauwe 2001 Cherokee 4.0.

Fijne auto, gekocht om mijn bootje te traileren, wat uitstekend gaat.

Wat ik graag verholpen wil hebben is het rond zingende lawaai tijdens

het rijden, wat erger wordt naarmate je harder gaat.

Het probleem zit in de speling van het achter differentieel.

Das behoorlijk wat, ook de olie erin zag er niet fris uit (fijne metaaldeeltjes erdoor).

Ik heb een Jeep dealer gebeld en daar werd ik niet vrolijk van.

Mijn vraag is of jullie iemand weten (het liefste in NoordHolland) die mijn achter diff

wil vervangen.

Echt haast is er nog niet bij.

Alvast dank voor de moeite.

Wiebe

PS, Ik heb een plaatje bijgevoegd.

post-7286-0-43721900-1311665323_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, welkom op het forum.

De Jeep-dealer hier in Alkmaar is qua arbeidsloon bijna onbetaalbaar, ik betaalde 3 jaar geleden € 90,-- per uur ex. btw.

Volgens mij kun je het beste eerst een poging wagen met nieuwe olie. Kijk even op Kroon-oil.nl welke je precies nodig hebt als je geen boekje meer hebt. Het hoeft niet per-sé de diff te zijn die zingt. De olie van de diff zorgt nl ook voor smering van de steekassen.

Op de Corantijn in Zwaag zit Leo van Beckhoven. Die legt zich toe op amerikaanse auto's en rekent een redelijk tarief. Wellicht kan hij je op weg helpen hiermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reply.

Das toevalling want de auto is op de brug geweest bij DTF, ook op de Corantijn (21).

Daar heb ik met eigen ogen gezien dat er veel speling in het diff zit.

Weet inmiddels dat het niet echt een probleem hoeft te zijn om het te reviseren of te vervangen.

Waar zit Leo precies dan? Ga ik er even langs.

groet,

Wiebe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nr 24-B volgens Google.

OK dank je ik zoek het even op.

Wat voor speling heb je trouwens? Enige zijdelingse speling is namelijk normaal vanwege de constructie met C-clips.

Als je het ene wiel met de hand rond draait duurt het een hele tijd voordat het andere wiel reageert.

Het geluid komt echt uit het diff vandaan.

Vooral als je rond de 80 rijdt (en dan sneller) en hij schakelt op naar de hoogste trap (1500 rpms) dan is het net een rot wiellager.

Nog niet echt heel hinderlijk wel vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een differentieel reviseren is niet zozeer een kwestie van dure onderdelen, maar meer van arbeidsloon. Het afstellen kan, als het tegenzit, wel even duren.

In Noord-Holland zul je moeilijk terecht kunnen. Wellicht Nico in Wommels of Maasbach in Amersfoort. In Rotterdam vind je JeepEd, op het forum ook bekend als de Jeep-dokter. Wellicht heeft hij tijd en gelegenheid. Kost je wel een dagje in Rotterdam of Schiedam (en dat moet je willen). Brengen en een paar dagen later weer ophalen zal ook wel lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...