Nova75 Geplaatst July 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2011 Vorig jaar bij WJ 4.7 van kennis voorremmen vervangen omdat ze op waren, nu heeft hij sindskort van het een op het andere moment een extreme trilling bij rustig remmen echter pas boven de 80 km/h. Bij lageresnelheden voel je wel lichtjes dat de remmen al iets krom zijn, vlakvoor stilstaan is het licht waarneembaar, maar vanaf 80 is het gewoon link,stuur slaat zowat uit je handen bij zacht afremmen, rem je echter harder dan gaat die trilling praktisch helemaal weg. Wielen eraf gehaald en remmen gecontroleerd, alles ziet er op het oog goed uit. Geen speling op stuur en wielophanging delen. Normaal zou ik zeggen : kromme schijven,maardoor de extreme trilling vanaf 80 en nul trilling als je harder doorremt,ga ik twijfelen. Ken dit niet van andere personenauto's. Iemand hier ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst July 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2011 Ik heb op mijn WJ hetzelfde. Ik verdenk bij mij de klauwen van de voorremmen, deze lijken soms te blijven steken waardoor inderdaad de schijven weer krom zijn geworden. Ik heb revisie kit besteld voor de beide voorklauwen en heb nog andere schijven en blokken liggen. Zodra eea erop zit zal ik laten weten of het inderdaad weg is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova75 Geplaatst July 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2011 Nu lees ik op amerikaanse sites dat de 99-2002 modellen een type remtang heeft wat deze trilling veroorzaakt. TBS, technical bullutin is precies zoals ik het ervaar, ernstige trilling bij licht bedienen van pedaal. Dit is te herkennen aan het model en de kleur van de remtang. Zwart zou niet goed zijn en juist die zit op deze jeep. Oplossing zou zijn een gemodificeerd type remtang icm nieuwe schijven en blokken. Dit type remtang zorgt voor onevenredige slijtage. Ik wil dit snel oplossen, maar kan me niet voorstellen dat dit alleen kan door de hele boel incl tangen te vervangen. Schijven zijn nu bosch schijven, is geen rotzooi dus, maar wat moet ik doen om dit op te lossen en dan ook voor langere periode Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst August 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2011 Heb hetzelfde gehad met XJ, vooran was een van de schokdempers compleet versleten. een en ander val niet direckt op bij Jeep vanwege de grote veren die eronder zitten. Bouw dempers uit, het zijn maar drie moeren los te maken. Je hebt wel een paar diepe dopsleutels nodig voor de topmoer. verder hoef je alleen het wiel te verwijderen. Dan demper even testen als die uit de auto is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcmanus01 Geplaatst September 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2011 Is inderdaad een TSB voor. Mijn schijven zijn ook krom. Ik ga deze week de nieuwe klauwen en schijven bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst September 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2011 Ik weet van SB voor de remklauw. Origineel heeft enkele zuiger, de upgrade heeft er twee per remklauw. Als je Jeep bij de dealer onderhoud heeft gehad zouden ze al vervangen moeten zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.