Spring naar bijdragen

Extreem Trillen Bij Remmen Boven80Km/h


Recommended Posts

Vorig jaar bij WJ 4.7 van kennis voorremmen vervangen omdat ze op waren, nu heeft hij sindskort van het een op het andere moment een extreme trilling bij rustig remmen echter pas boven de 80 km/h.

Bij lageresnelheden voel je wel lichtjes dat de remmen al iets krom zijn, vlakvoor stilstaan is het licht waarneembaar, maar vanaf 80 is het gewoon link,stuur slaat zowat uit je handen bij zacht afremmen, rem je echter harder dan gaat die trilling praktisch helemaal weg.

Wielen eraf gehaald en remmen gecontroleerd, alles ziet er op het oog goed uit. Geen speling op stuur en wielophanging delen.

Normaal zou ik zeggen : kromme schijven,maardoor de extreme trilling vanaf 80 en nul trilling als je harder doorremt,ga ik twijfelen.

Ken dit niet van andere personenauto's.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op mijn WJ hetzelfde.

Ik verdenk bij mij de klauwen van de voorremmen, deze lijken soms te blijven steken waardoor inderdaad de schijven weer krom zijn geworden. Ik heb revisie kit besteld voor de beide voorklauwen en heb nog andere schijven en blokken liggen.

Zodra eea erop zit zal ik laten weten of het inderdaad weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu lees ik op amerikaanse sites dat de 99-2002 modellen een type remtang heeft wat deze trilling veroorzaakt.

TBS, technical bullutin is precies zoals ik het ervaar, ernstige trilling bij licht bedienen van pedaal.

Dit is te herkennen aan het model en de kleur van de remtang. Zwart zou niet goed zijn en juist die zit op deze jeep.

Oplossing zou zijn een gemodificeerd type remtang icm nieuwe schijven en blokken.

Dit type remtang zorgt voor onevenredige slijtage.

Ik wil dit snel oplossen, maar kan me niet voorstellen dat dit alleen kan door de hele boel incl tangen te vervangen.

Schijven zijn nu bosch schijven, is geen rotzooi dus, maar wat moet ik doen om dit op te lossen en dan ook voor langere periode

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heb hetzelfde gehad met XJ, vooran was een van de schokdempers compleet versleten. een en ander val niet direckt op bij Jeep vanwege de grote veren die eronder zitten. Bouw dempers uit, het zijn maar drie moeren los te maken. Je hebt wel een paar diepe dopsleutels nodig voor de topmoer. verder hoef je alleen het wiel te verwijderen.

Dan demper even testen als die uit de auto is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...