Spring naar bijdragen

03-07 -2011 Vrij Rijden Axel


Bleek
 Share

Recommended Posts

Het is niet hetgeen wat ik voor ogen had en het is ook kort dag maar kreeg het bericht dat zondag a.s 03/07 het vrij rijden is in Axel.

Als Rob minimaal 8 wagens heeft gooit hij het hek vanaf s´morgens open.

Ik zelf ga samen met Trickie en misschien dat Polly-Pistol ook nog gaat (die zit in training voor de marathon).

Deze uitnodiging staat ook op http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=7&t=14429 dus we zijn daar uiteraard met meerdere 4x4's.

Voor diegene die willen laat het weten zodat we kunnen kijken hoeveel er komen.

De kosten zijn 17.50 per wagen.

61atmviukcumgnwksayy.jpg

Groeten Patrick

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er rijdt hier iemand zondet sd kaart in de camera .... Zal geen naam noemen

:whistle:

Was weer een leuke dag in ieder geval ik had wel een probleem met de lier want tijdens het lieren sloeg hij vast het leek net of hij zijn max aan trekkracht had bereikt en begon dus te slippen en nu weet ik niet of dit mag. Mij lijkt het zo dat als je max trekvermogen haalt de lier stopt en nu hoorde je de lier gewoon doorgaan maar hij haalde niks meer binnen dus ik denk dat er binnenin niet helemaal lekker zit.

We waren met 6 auto´s daar waarvan 2 jeeps een opel frontera (broer) een opel montery en 2 landrovers van fun voor wheels dacht ik (die kun je huren voor rijden onder begeleiding)'. Eerst kregen we visite van de dounane daar en die hebben gelijk ook maar een rondje gereden om eens te kijken hoe of wat en op het einde van de dag kwam de politie ook nog kijken maar die zijn per sleepdienst weg gehaald want daar sloeg een steen onder het carter en alle olie liep er dus uit.

Foto's en filmpjes komen van een andere Patrick want die had wel zijn foto spul in orde, ik ben zelf benieuwd of het lier gedeelte erop staat waar het fout ging zodat jullie daar misschien een mening of idee over kunnen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

douane en politie :blink:

toch ook wel €17.50/ auto betaalt :whistle:

En steen door carter...toch wel netjes de vervuilde grond zelf afgevoerd?

Die zullen wel niet betaald moeten hebben hoor maar de politie kwam met een vw touran dus die kwamen niet echt terrein rijden lijkt me :P

En John alles is opgeruimd :thumbsup: door hun zelf en de sleepdienst.:yes: .

En trickie ik ben benieuwd of iemand iets kan herleiden of horen van de lier wat er nu gebeurde. Ik heb het op het werk besproken met iemand en die dacht toch aan iets van overbelasting en dat er dus een beveiliging in zit alleen vonden we het wel raar dat we dus ook niet meer achter konden draaien om hem iets te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het filmpje je kunt het niet zo heel goed horen wat de lier betrefd en voor mij was dit weer een leer moment want laat zelfs de auto stil vallen :blush: .

Je ziet op het laatst dat de auto vol in de veren word getrokken tegen de berg op dus misschien had ik mijn punt van mijn boomlint hoger moeten leggen of aan een andere boom.

Het is en blijft lastig als je zulke dingen nog niet vaak gedaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je zeker dat de rol niet draaide op het moment dat de elektromoter wel draaide? Kan in principe niet.

Lijkt wel dat de lier te weinig stroom krijgt dat mede met dat je op een volle rol aan het lieren bent verklaart wel dat hij weinig trekkracht genereerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gordels heb je gelijk in daar betrap ik me eigen ook te vaak op dat ik hem "vergeet" om te doen en dat is geen excuus maar gewoon weg stom

Er zit wel degelijk een sleeplint over de lierkabel want dit is één van de eerste dingen die ik hun elke keer toe werp alleen blijft hij buiten beeld nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je zeker dat de rol niet draaide op het moment dat de elektromoter wel draaide? Kan in principe niet.

Lijkt wel dat de lier te weinig stroom krijgt dat mede met dat je op een volle rol aan het lieren bent verklaart wel dat hij weinig trekkracht genereerd.

Theo

De rol rol draaide niet op het moment dat de elektromoter wel draaide verder zit de lier rechtstreeks op de accu daar ik deze lier al bij meerdere jeepers heb gezien en dat deze ook rechtstreeks zat/zit.

en als ik jou goed begrijp is als je aan het lieren bent met een "volle" rol deze minder kracht genereerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo

De rol rol draaide niet op het moment dat de elektromoter wel draaide verder zit de lier rechtstreeks op de accu daar ik deze lier al bij meerdere jeepers heb gezien en dat deze ook rechtstreeks zat/zit.

en als ik jou goed begrijp is als je aan het lieren bent met een "volle" rol deze minder kracht genereerd?

Zit een overbrenging in van +/- 250 op 1 dus als je de motor langzaam hoort draaien hoeft de rol ook maar amper te bewegen

lier zit inderdaad rechtstreeks op de accu maar kan bv door weinig contactoppervlak of corrosie toch te weinig stroom leveren.

Als je langere tijd aan het lieren bent loopt de accu ook ver terug

een 12000 lbs lier moet op een lege rol ongeveer 5,5 ton trekken met 1 laag kabel loopt dit al snel terug naar een ton of 4 , en bij 2 lagen mag je al blij zijn als er nog 2,5 ton over is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is hetgeen wat er op staat.

Prime tech

12000 LB winch

Automatic overload cut off -----------> Dit is dan in mijn ogen wat er ook gebeurd is.

187 2:1 Gearing reduction ratio verry fast.

Kan het zijn dat er een probleem in het mechanische gedeelte zit? Alleen heb ik de lier daarna nog 2 keer moeten gebruiken 1 keer om mezelf eruit te halen (zelfde putje :P ) en 1 keer heb ik die opel montery eruit gehaald en dat ging zonder problemen eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...