Spring naar bijdragen

Zj 5.2 Ltd Gekocht!


Recommended Posts

Beste forumleden,

Gister een ZJ type II gekocht! Kan hem zaterdag pas ophalen dus tot die tijd nagelbijten.. Hoewel er zit wat werk aan dus dat kan ik mooi voorbereiden en me inlezen. Oja, het is een 5.2 v8 limited op LPG

Een van de zaken die aan vervanging toe is, is de CV joint hoes. Daar heb ik alleen geen meer vragen over want er staat een prachtige DIY op het forum, echt super!! Airco werd niet koud en ik zag heel even "er" in het temperatuur schermpje verschijnen, dus dat wordt nog wat uitzoekwerk wat er stuk is misschien. Eerst maar kijken of de magnetische koppeling werkt daarna bijvullen de juiste volgorde? Las elders op het forum de tip om dit zelf te doen met zo`n spuitbus, of is dat alleen aan te raden met een minder koud wordende airco? De verkoper vertelde eerlijk dat hij heel soms beetje koelvloeistof bijvult, mogen ze dat doen of ben ik binnenkort een koppakking aan het vervangen? Denk er nu aan dat ik er helemaal niet aan gedacht heb om onder de olie vuldop te kijken voor mayo vorming..

Voor de rest nog heel wat werk om hem echt weer netjes te krijgen, zowel interieur als exterieur, maar dat kan ik telkens stukje bij beetje gaan doen.

De onderkant van de auto was wel her en der wat roestig maar niet rot ofzo. Ik heb er maar 1 bekeken dus weet niet hoe het bij de andere is dus hoor het graag van jullie, en of jullie het behandeld hebben. Voor m`n gevoel sluit je met tectiel de roest op en gaat het zonder dat je het ziet door, en je moet na aantal jaar weer omdat er dan scheurtjes in de tectiel komen. Met de staalborstelkop, hele bodem doen en dan in de carprotect zetten is weer een hoop werk. Bij oldtimers gebruiken ze wel eens combi van lijnzaadolie en owatrol of ze spuiten afgewerkte olie tegen onderkant en houden het vet zeg maar. Wat are your thoughts?

Foto`s moeten nog op zich laten wachten, hoor graag jullie ideeën en ervaringen

Daniel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Hallo

Wa`s het maar zaterdag zoals ik lees is het een mooi project wat je hebt aangeschaft ik vind het ook leuk om er aan te knutselen die van mij gaat binnenkort op de brug voor de onderkant aan te pakken dan kan die erna direct de blubber in maar ik zou er eerst een tijdje mee rijden om alles goed te testen voordat je er veel geld in ga stoppen maar anyway veel plezier ermee en het is zo zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inmiddels al wat km gereden en naast een grote schoonmaakbeurt en carkit en radio fixen heb ik er nog weinig aan gedaan. De hoes moet nog steeds gebeuren.. Heb wel al setje banden gekocht en wat ontbrekende onderdelen. De melding cooland sensor bad is na het vervangen van sensor nog steeds aanwezig. Heb vandaag gelezen dat er een los contactje in de printplaat van de VIC kan zitten dus die van de week maar eens open halen en solderen.

Verder nog in strijd met de RDW om trekgewicht op kenteken te krijgen.. aanvraag loopt..

Oja, diff olie ververst en kwam tot de ontdekking dat ik geen LSD heb!! (Canadese uitvoering?). Maargoed sinds ik olie ververst heb lekt hij aan de cardanas kering... heb er sae90 in gedaan dus dat moet toch dik genoeg zijn?? Wat hoort er officieel in een non sper diff?

@ adh, heb je de onderkant nog aangepakt laatst? Wat heb je voor spul gebruikt? Heb je ook ergens foto`s staan van je wagen? Ik overweeg mijn velgen ook zwart te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...