Spring naar bijdragen

Tik In De Motor En Olie Druk Totaal In Max!


Recommended Posts

Ik heb 2 weken geleden een jeep cherokee gekocht uit 2001 met een 6 cyl motor.

Toen ik de auto kocht was er nix mis mee geen bijgeluidjes etc etc.

Nu zit er eenofandere tik in de motor ik weet niet waar het vandaan komt.

Kan je bij deze motoren zelf de kleppen stellen of is dit hydraulisch

Trouwens de auto heeft 97000 MILES gereden maar hij kan toch wel 200000 mee of niet??

De til lijkt van boven te komen WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN?? en kan je het makkelijk verhelpen??

m. vr gr chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 weken geleden een jeep cherokee gekocht uit 2001 met een 6 cyl motor.

Toen ik de auto kocht was er nix mis mee geen bijgeluidjes etc etc.

Nu zit er eenofandere tik in de motor ik weet niet waar het vandaan komt.

Kan je bij deze motoren zelf de kleppen stellen of is dit hydraulisch

Trouwens de auto heeft 97000 MILES gereden maar hij kan toch wel 200000 mee of niet??

De til lijkt van boven te komen WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN?? en kan je het makkelijk verhelpen??

m. vr gr chris

Volgens mij hebben veel 4.0 Jeeps die meer als een dikke ton gelopen een tik, het schijnt van de hydraulische kleppen af te komen.

Als de motor draait moet het tikken na een paar minuten over zijn,aan het tikken is weinig te doen die van mij heeft een dikke 2 ton gelopen met tik.

Jeep rijders hebben zelf ook een tik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben veel 4.0 Jeeps die meer als een dikke ton gelopen een tik, het schijnt van de hydraulische kleppen af te komen.

Als de motor draait moet het tikken na een paar minuten over zijn,aan het tikken is weinig te doen die van mij heeft een dikke 2 ton gelopen met tik.

Jeep rijders hebben zelf ook een tik.

Thanx..

Ik vind het toch vaag ik heb de auto 2 weken geleden gekocht in mex city en ben er mee naar huis gereden (ongeveer 450 km en heb hier ook nog redelijk wat gereden) de hele tijd was de olie druk steeds hetzelfde een streepje boven het midden maar nu schiet hij steeds omhoog (eigenlijk dacht ik dat het vocht was omdat het nu regen tijd is en d,r hier een paar dagen geleden een rivier door m,n straat en ik weet dat US cars wel vaker electrische storingen geven als het erg vochtig is) maar zelfs na 2 dagen geen regen en 40 graden is alles droog en hij doet nog steeds hetzelfde..

Trouwens als het een tik is die vanzelf weer weg gaat zou ik me er niet echt zorgen over maken maar deze tik blijft en ik vind hem best ernstig klinken!

Waar zit trouwens de olie pomp bij deze auto in het blok of uitwendig?? kan het hier aanliggen (die maken toch geluid als ze bijna stuk zijn)

of moet ik het echt in de kleppen zoeken? Een kop revisie incl montage is hier ongeveer 250 euro misch moet ik daar eens aan denken.

Hoe kan ik de kleppen nakijken? gewoon het kleppen deksel eraf halen en dan nameten?? hoeveel speling mogen ze hebben en kan ik ze nastellen?

m. vr gr vanuit mexico (mocht iemand hier ooit komen dan zijn ze van harte welkom en zal ik ze de siera van gto laten zien!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4.0 blokken gaan best lang mee, mits goed onderhouden.

Olie pomp zit in het blok, alj je de carterpan eraf haalt kun je erbij.

Tikken van de hydraulische klep stoters moet snel na het starten minder worden. Je kan inderdaad even de kleppen deksel eraf halen en kijken of er stoterstangen zijn die veel meer speling als de rest hebben. Eventueel zelfs even met draaiende motor kijken. Stellen is niet mogelijk. Het kan zijn dat er een klepstoter vast zit, of een stoterstang krom is. Door slecht onderhoud (vervuiling) willen de hydraulische klepstoters wel eens vast gaan zitten.

Je kunt even een FSM downloaden -klik- voor meer technische info en onderhoudstabellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan een slechte injector ook zo,n geluid geven??

Ik ga zo eff met de kleppendeksel eraf halen en dan hoop dat er niet te veel mis is.

Hoe zie je dat er een stoter vast zit, en kan je hem zo lost trekken??

Wat voor olie gooi je het best in dit blok (het is het gemiddeld 25 tot 40 graden

bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Injectoren tikken zo zachtjes, dat je dat bijna niet hoort. Om het uit te sluiten kan je de stekkers van de injectors ( met draaiende motor) één voor één los trekken.

Voor de rest van de info, doe die FSM even downloaden en doornemen, dan ben je er zo achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor de link! Ik laat hem zo printen!

Heb trouwens net de injectoren bekeken, en als ik de eerste los haal dan is het geluid over, dus ik laat ze morgen maar reviseren.

Is trouwens niet duur hier net als de onderdelen!

Net ook de kleppen deksel los gehaald ziet er goed uit wel hier en daar wat oude vast zittende oude olie, Dus nieuwe olie erop

en die na 1000 km nog maar eens vervangen! Maar de rest is allemaal netjes en recht met niet te veel speling enzo denk ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...