Ollie B Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Nou iedereen zal het wel meegekregen hebben. Ik bezit een YJ 4.0 met aangepaste assen (Dana 30 en 35) Ben 4 inch verhoogd en heb 35ers banden. Nu heeft mijn achteras het begeven (flaoting axels) en blijkt de leverancier, K&S, qua leveren zo traag als dikke strond. Over de kosten van steekassen zullen we het dan maar niet hebben. Om verdere aandrijfproblemen te vookomen zit ik er dus aan te denken de aandrijflijn vanaf versnellingsbak, tussenbak en assen aan te passen. Betaalbaar aan te passen wel te verstaan. Denk dus aan Dana 44 assen, Ford 8.8 assen of Patrol assen. Heeft iemand hiermee ervaring is mijn eerste vraag. Kan iemand mij info geven zodat ik een duidelijke en goede keus kan maken alvorens ik aanvang met dit toch wel ingrijpende project. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Denk dat je jezelf ook afvragen moet, of je nog met bladveren wilt blijven rijden. Patrol-assen en schroefveren is ook een mooie combi..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 (bewerkt) Met patrolassen rijden al meerdere jeeps rond. Beresterk alleen zit je voor je het weet op een breedte van 2 meter of meer. Patrolassen zijn goedkoop te krijgen en de meesten hebben vrijloopnaven voor en een vacuumsper achter. Tevens hebben ze een 4.11 / 4.3... / 4.6... en hogere overbrenging standaard in de assen zitten. Wel moet je gaan voor de GR assen. De R assen zijn minder sterk en hebben achter trommels zitten. De GR assen zijn rondom voorzien van schijven. Het nadeel van de patrol assen vind ik persoonlijk het dagelijks gebruik. Met de yj rij ik ook gewoon 110 a 120 km per uur. Ik hoorde van Nico dat er zelfs al mensen zijn geweest die weer overgestapt zijn van patrol assen naar andere assen vanwege breedte en weggedrag. De ford 8.8 achteras is te vinden onder explorer en mustangs en nog een paar types. Na 1996 hebben ze schijven achter. Deze as heeft dezelfde steek als de yj en zijn net zo breed. Zijn voorzien van een LS sper die wel redelijk werkt en hebben bijna allemaal een 3.73 overbrenging in de assen. Er is veel voor te krijgen en deze as is sterker als een dana 44 as en met kleine aanpassing nog een stuk sterker te maken. De dana 44 as is ook een oplossing en net zoals de ford as veel voor te krijgen en iets minder sterk. Succes! June 18, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst June 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Met patrolassen rijden al meerdere jeeps rond. Beresterk alleen zit je voor je het weet op een breedte van 2 meter of meer. Patrolassen zijn goedkoop te krijgen en de meesten hebben vrijloopnaven voor en een vacuumsper achter. Tevens hebben ze een 4.11 / 4.3... / 4.6... en hogere overbrenging standaard in de assen zitten. Wel moet je gaan voor de GR assen. De R assen zijn minder sterk en hebben achter trommels zitten. De GR assen zijn rondom voorzien van schijven. De ford 8.8 achteras is te vinden onder explorer en mustangs en nog een paar types. Na 1996 hebben ze schijven achter. Deze as heeft dezelfde steek als de yj en zijn net zo breed. Zijn voorzien van een LS sper die wel redelijk werkt en hebben bijna allemaal een 3.73 overbrenging in de assen. Er is veel voor te krijgen en deze as is sterker als een dana 44 as. De dana 44 as is ook een oplossing en net zoals de ford as veel voor te krijgen en iets minder sterk. Succes! THNX michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Denk dat een 8.8 je beste keus is, hoef je het minst aan te passen, hou je de zelfde steek. Alleen de cardanas iets aanpassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Denk dat een 8.8 je beste keus is, hoef je het minst aan te passen, hou je de zelfde steek. Alleen de cardanas iets aanpassen. Volgens mij had rammie nog een 4,56 liggen. Die kan mooi met de vooras samen van Ollie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst June 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Volgens mij had rammie nog een 4,56 liggen. Die kan mooi met de vooras samen van Ollie. Michel welke Rammie bedoel je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst June 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Zoh net Jeebee aan de lijn gehad. K&S kan de steekas pas leveren over 5 tot 6 weken. En aangezien die steekas noodzakelijk is om te rijden is mijn hele planning op de schop. Een advies aan allen DOE GEEN ZAKEN MET K&S. IS gewqoon een waardeloze leverancier. Nu op zoek naar een direct alternatief. @#@$%@#$$%@ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 (bewerkt) Toen ik een paar maanden terug bij Roberto was te Helmond zag ik dat hij een paar jeeps had met dit systeem eronder Hij gaf toen al aan dat het bestellen drama is daar zij een tijd lang niks geleverd hebben. Een paar jaar lang zijn ze gestopt met het leveren van onderdelen voor de assen vanwege de hoge aanschafprijs en de geringe vraag naar deze onderdelen. Hij vertelde ook dat deze steekassen eigenlijk geschikt zijn voor max 33 inch banden. Wil je groter gaan icm met een sper dan is het vragen om problemen en aangezien deze steekassen niet echt goedkoop zijn ging hij ook overstappen op iets anders. Dit systeem zat bij hem onder de jeeps die hij zelf bouwt. Met Rammie bedoel ik Ramstein. Gr Michel June 21, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst June 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Toen ik een paar maanden terug bij Roberto was te Helmond zag ik dat hij een paar jeeps had met dit systeem eronder Hij gaf toen al aan dat het bestellen drama is daar zij een tijd lang niks geleverd hebben. Een paar jaar lang zijn ze gestopt met het leveren van onderdelen voor de assen vanwege de hoge aanschafprijs en de geringe vraag naar deze onderdelen. Hij vertelde ook dat deze steekassen eigenlijk geschikt zijn voor max 33 inch banden. Wil je groter gaan icm met een sper dan is het vragen om problemen en aangezien deze steekassen niet echt goedkoop zijn ging hij ook overstappen op iets anders. Dit systeem zat bij hem onder de jeeps die hij zelf bouwd. Met Rammie bedoel ik Ramstein. Gr Michel THNX Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Olaf, waarom bouw je niet terug naar een set one-piece axles, of is dit een hele ingrijpende klus als er full-floaters in zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 wat ze ook doen en dan mn in duitsland en engeland ze gebruiken de steekassen van een mercedes sprinter de 4 serie deze zijn dubbellucht en fullfloater laten deze inkorten en de splines opnieuw steken suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst June 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Olaf, waarom bouw je niet terug naar een set one-piece axles, of is dit een hele ingrijpende klus als er full-floaters in zitten? dat komt neer op een geheel nieuwe achteras aangezien er bij mij ook schijven zijn gemonteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 dat komt neer op een geheel nieuwe achteras aangezien er bij mij ook schijven zijn gemonteerd Hoezoo? De schijven zitten toch gewoon op de steekassen geschoven, die kun je toch gewoon overzetten op de andere steekassen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst June 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Hoezoo? De schijven zitten toch gewoon op de steekassen geschoven, die kun je toch gewoon overzetten op de andere steekassen??? Nope dat werkt ietsie pietsie anders, helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.