Spring naar bijdragen

Water In De Auto


 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik heb een vreemd probleem met mijn XJ 4.0 uit 1989.

Door problemen met de voeding van mijn pasagiersstoel moest ik de vloerbedekking een stukje open snijden om een 12V draad netjes weg te werken.

Tot mijn verbazing was het helemaal nat onder de vloerbekleding...

Om een lang verhaal kort te houden heb ik uiteindelijk de volledige vloerbekleding (dat wat onder de voorstoelen zit en over de middenconsole loopt) uit de auto gehaald en het was daar (vooral aan de passagierszijde) erg nat allemaal. Met een spons naar mijn idee zeker een liter of 2 water uit de auto geheveld.

Ik dacht daarna gelijk aan een gat in de bodem waar bij regen door het rijden het water naar binnen komt, maar daar is niets van te zien.

Er zit hier en daar wat oppervlakkige roest op de bodem, dus lijkt erop dat het water er al lang staat of regelmatig bij komt.

Nou is de hamvraag uiteraard 'iemand een idee waar dat vandaan kan komen?'

Wellicht dat iemand het zelfde ook een keer heeft meegemaakt?

Ik hoor het graag,

Thanks!

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Airco is kaduuk... :( dat kan 'm dus niet zijn...

@ Ab

Aansluiting van de kachel op de paravaan...??

Wat is de paravaan? En waar zit die?

Zal dat dan eens gaan testen.

Mbt regenlekkage en de wasstraat, ik had dat al uitgeprobeert met een uitvoerige tuinslang-behandeling. Geen drupje binnen te zien... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ralph, google eens op paravan.......:P .

Goed.............luchtinlaat van de kachel zit in de paravan (de ruimte onder de voorrruit, onder dat rooster).......... en er zit een gat in het tussenchot voor de ventilatormotor.

Het gebeurd ook dat de afwatering van de Paravan verstopt zit....

Is bij een YJ een rubberslang (aan 1 kant vast aan je body, andere kant hangt los, aan onderkant plat. Kan je steeds met de hand openmaken of zoals ik vaak zie afsnijden.

Als water in blijft staan, loopt het de wagen in...of leuker...als je de verwarming aan zet...je bijrijder tot de oksels nat is (don't ask me how I know :lol: )

Weet niet of dat het bij een XJ ook zois...even checken!

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het vanmiddag getest door met de tuinslang water op het rooster voor de voorruit te spuiten en ja hoor, eigenlijk al direct zie ik het water weer over de vloer van de pasagierskant lopen...

Ik zal dat rooster van de week of komend weekend dan eens los gaan maken en kijken of ik er uit kom met de info zoals die hierboven is gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het vanmiddag getest door met de tuinslang water op het rooster voor de voorruit te spuiten en ja hoor, eigenlijk al direct zie ik het water weer over de vloer van de pasagierskant lopen...

Ik zal dat rooster van de week of komend weekend dan eens los gaan maken en kijken of ik er uit kom met de info zoals die hierboven is gegeven.

:) hoefje het rooster niet voor open te maken...kruip eens onder de auto en zoek de rubberslang die de afwatering verzorgd van het rooster...

de onderkant even bij elkaar knijpen en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hmm, het blijft vooralsnog een onopgelost probleem... :(

Als ik water onder dat rooster spuit met de tuinslang (zie foto) dan komt het dus ook aan de rechterkant gelijk de auto inlopen.

Ik heb die slang onder de auto gevonden (denk ik...), dat is een vrij dun slangetje, maar die was hartstikke schoon, daar ligt het denk ik dun niet aan.

Het lastige is dat ik er ook niet echt goed bij kan komen op de plek waar ik wil kijken (op de foto dus in dat 'gat' van de rechter ruitenwisser tot aan het rechter zijscherm).

Iemand nog een tip?

post-5050-0-41674300-1309198508_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb dat slangetje gevonden, die zit toch aangesloten op dat pijpje ongeveer in het midden van bijgevoegde foto?

Die was zo schoon als hij maar schoon kon zijn, dat is dus niet de oorzaak van dat water binnen in de auto... :(

Iemand nog een ander idee wat de oorzaak dan wel zou kunnen zijn?

En boven dat slangetje zit een plastic zwarte cylindervormige bus (qua formaat een blik verf).

Ik dacht dat die slang daarop aangesloten zat en heb die er om die reden ook uitgehaald wat met veel pijn en moeite ging.

Wat is dat eigenlijk voor een onderdeel? Handig om daar wat mee te doen aangezien hij er nu toch uit is? (qua schoonmaken?)

Groeten,

Ralph

post-5050-0-77694900-1312041012_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*zucht*... ik zit nog steeds te klooien met dat water in de auto.

Ik heb net nog even weer een test met de tuinslang gedaan.

Als ik aan de rechterkant onder dat rooster op de motorkap (onder de paravaan dus) water spuit (zie foto 1) dan loopt het er achter het spatbord weer uit (zie foto 2) en komt er dus ook water aan de in dit geval pasagierskant naar binnen (waar je met je voeten onder het dashboard zit).

Er komt dus helemaal GEEN water uit dat pijpje in de motorruimte.

Aan de linkerkant is het allemaal precies hetzelfde.

Foto 1:

post-5050-0-93187000-1312313861_thumb.jp

Foto 2:

post-5050-0-37801900-1312313903_thumb.jp

Ik heb geen idee wat ik er nou aan moet doen, er valt daar bij die paravaan bijvoorbeeld niet echt iets los te maken zodat je daar eens goed in kunt kijken.

Als het nou een klein beetje zou lekken dan zou ik denken laat het maar lekker lekken tijdens een regenbuitje, dat droogt wel weer op, maar er komt bij een stevige bui ook echt behoorlijk wat water binnen in de auto.

Ik heb nu de hele vloerbedekking weggehaald en moet dan na een bui een aantal keer een spons goed vol laten lopen om het weg te halen.

Heeft iemand nog een gouden tip waar ik iets mee kan doen...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk hetzelfde probleem gehad, dacht zelfs dat voorruit lek was.

Bleek een plastic afdichtingsdopje te missen in het plaatwerk, water liep hierdoor naar binnen (vanuit paravaan)

succes

Ah, okay, dat klinkt dan weer hoopvol... ;)

Weet je nog ongeveer waar dat afdichtingsdopje dan zat?

En hoe heb je hem dichtgemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb het idee dat ik inmiddels gevonden heb waar het vandaan komt in mijn geval.

Als je vanuit het interieur aan de rechter zijwand vanaf de bodem zo'n 60 cm omhoog met je arm gaat, dan lopen daar een aantal draden naar buiten toe. Die draden lopen door een soort van rubberen afsluitdop en die was bij mij naar buiten gevallen.

Toen ik aan die draden trok kwam dat ding weer naar binnen zetten. Moet even kijken hoe ik hem goed vast kan zetten, met kit of een grote tie-wrap er omheen of zoiets. Je komt er helaas echter maar moeilijk bij, dus dat zal even op gevoel moeten.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee in ieder geval :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...