Spring naar bijdragen

Xj '89 Start Niet Door


dree
 Share

Recommended Posts

Mijn XJ tje staat al een poosje in de arage. Nu wilde ik de motor weer eens later draaien, dus proberen te starten.

4.0 L6, 1989, alleen lpg.

De benzine tank is eruit. Als ik een beetje benzine in de inlaat giet, start ie wel, tot die benzine op is.

Als ik wil starten op gas, dan gaat de startmotor rond, dan hoor ik een paar ontstekingen en daarna geen ontstekingen meer. Gas stroomt, met een bougie aan het blok gelegd zie ik een mooie vonk.

Wat zou dat kunnen zijn ?

Ik heb de verdamper gereviseerd en terug aangesloten. De verdamper werkt goed, want blaast flink wat gas uit, als ik de afsluiters op 12V zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht aan ASD/ASR ; automatic shutdown relais, maar volgens mij stopt dat alleen de benzinetoevoer, maar niet de ontsteking.

Bovendien; het moet iets met het gas zijn, want een klutsje benzine laat de motor wel lopen...

Hoe weet ik of de gastoevoer goed is ? Er kan toch niets anders dan gas uit de verdamper sissen ?

Accu slecht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inmiddels de oorzaak gevonden !

Het was de choke/afsluiter op de verdamper, die werkt niet. Doordat de afsluiter net vóór de verdamper wel werkte en klikte, duurde het even voordat ik er achter was. Maar nu , zou het vastzitten komen door een defecte spoel ( kun je die doormeten ? ) of doordat de naald van de afsluiter vastzit ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

inmiddels de oorzaak gevonden !

Het was de choke/afsluiter op de verdamper, die werkt niet. Doordat de afsluiter net vóór de verdamper wel werkte en klikte, duurde het even voordat ik er achter was. Maar nu , zou het vastzitten komen door een defecte spoel ( kun je die doormeten ? ) of doordat de naald van de afsluiter vastzit ?

Ik heb hier een discussie met mezelf......

Afsluiter was toch niet de boosdoener, verdenk nu de krukassensor , wie heeft er nog een op voorraad ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...