dree Geplaatst May 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2011 Mijn XJ tje staat al een poosje in de arage. Nu wilde ik de motor weer eens later draaien, dus proberen te starten. 4.0 L6, 1989, alleen lpg. De benzine tank is eruit. Als ik een beetje benzine in de inlaat giet, start ie wel, tot die benzine op is. Als ik wil starten op gas, dan gaat de startmotor rond, dan hoor ik een paar ontstekingen en daarna geen ontstekingen meer. Gas stroomt, met een bougie aan het blok gelegd zie ik een mooie vonk. Wat zou dat kunnen zijn ? Ik heb de verdamper gereviseerd en terug aangesloten. De verdamper werkt goed, want blaast flink wat gas uit, als ik de afsluiters op 12V zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bassman40 Geplaatst May 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2011 hallo mischien de Gasverdeler die moet worden schoon gemaakt ik heb een opel omega gehad die had het zelfde en toen ik hem had schoon gemaakt deed hij het weer !!!! Gr Ron handleiding gasverdeler schoonmaken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst June 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2011 Ik dacht aan ASD/ASR ; automatic shutdown relais, maar volgens mij stopt dat alleen de benzinetoevoer, maar niet de ontsteking. Bovendien; het moet iets met het gas zijn, want een klutsje benzine laat de motor wel lopen... Hoe weet ik of de gastoevoer goed is ? Er kan toch niets anders dan gas uit de verdamper sissen ? Accu slecht ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst June 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2011 inmiddels de oorzaak gevonden ! Het was de choke/afsluiter op de verdamper, die werkt niet. Doordat de afsluiter net vóór de verdamper wel werkte en klikte, duurde het even voordat ik er achter was. Maar nu , zou het vastzitten komen door een defecte spoel ( kun je die doormeten ? ) of doordat de naald van de afsluiter vastzit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst September 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2011 inmiddels de oorzaak gevonden ! Het was de choke/afsluiter op de verdamper, die werkt niet. Doordat de afsluiter net vóór de verdamper wel werkte en klikte, duurde het even voordat ik er achter was. Maar nu , zou het vastzitten komen door een defecte spoel ( kun je die doormeten ? ) of doordat de naald van de afsluiter vastzit ? Ik heb hier een discussie met mezelf...... Afsluiter was toch niet de boosdoener, verdenk nu de krukassensor , wie heeft er nog een op voorraad ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2011 Boris waarschijnlijk die heeft ze wel liggen. www.cherokeeparts.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst September 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2011 (bewerkt) Boris waarschijnlijk die heeft ze wel liggen. www.cherokeeparts.nl Op voorraad (49,-- new) : (verzendkosten 7,50) 4.0L Crankshaft € 49.00 bestellen September 19, 2011 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.