Motomuissie Geplaatst May 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2011 Graag zou ik een 1979 Jeep Wagoneer chassis/onderstel opnieuw willen opbouwen met een van de meest recente koetswerken vanaf 1987 t/m 1991, het laatste jaar dat ze gebouwd werden. De auto van mij is eigenlijk een miskoop, te roestig om nog op te knappen maar technisch niet slecht. Ik had er zo een goede hoop in... Het allerliefst roestvrij, met name de onderkanten van deuren, wielkasten en dorpels. En alle elektrische onderdelen werkend. De koets moet compleet zijn. Het mag ook wel een complete auto zijn, rijdend dus. Een kenteken erbij is niet nodig, dus een auto vers uit de USA of buitenland zou ook prima zijn. Laat u eens weten als u zo een auto heeft staan of een adres of iemand weet waar ik zo iets kan vinden. Ik sta hier ook mee op MarktPlaats. Zijn er nog mensen met ervaring met zo een om en opbouw project? Wagoneer enthousiastelingen en andere Jeepforumleden, bij voorbaat dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2011 Graag zou ik een 1979 Jeep Wagoneer chassis/onderstel opnieuw willen opbouwen met een van de meest recente koetswerken vanaf 1987 t/m 1991, het laatste jaar dat ze gebouwd werden. De auto van mij is eigenlijk een miskoop, te roestig om nog op te knappen maar technisch niet slecht. Ik had er zo een goede hoop in... Het allerliefst roestvrij, met name de onderkanten van deuren, wielkasten en dorpels. En alle elektrische onderdelen werkend. De koets moet compleet zijn. Het mag ook wel een complete auto zijn, rijdend dus. Een kenteken erbij is niet nodig, dus een auto vers uit de USA of buitenland zou ook prima zijn. Laat u eens weten als u zo een auto heeft staan of een adres of iemand weet waar ik zo iets kan vinden. Ik sta hier ook mee op MarktPlaats. Zijn er nog mensen met ervaring met zo een om en opbouw project? Wagoneer enthousiastelingen en andere Jeepforumleden, bij voorbaat dank! even verplaatst naar het juiste forum, zitten trouwens wel aardige verschillen in aandrijflijn (en dus bedrading e.d.) tussen 1979 en 1987 + zo is er onder meer een andere tussenbak en voor as onder gekomen (diff naar bestuurders kant gegaan) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Motomuissie Geplaatst May 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2011 Okee, had me vergist Maar zoek ook veel informatie over de mogelijkheden van om en opbouwen van een Wagoneer. Ik weet dat de mijne een quadratrac is en de latere type's vanaf 1980 uitschakelbare vooras aandrijving hebben. Dus zou ik de gehele aandrijflijn van een nieuwer type moeten overzetten als dat tenminste kan? Wat zijn de opties/mogelijkheden van zo een toch wel omslachtig project? Af te raden of juist niet (ik weet dat het wel een hoop tijd kan gaan kosten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2011 Open daarvoor even een nieuw topic in de FSJ sectie aub. Zo blijft het overzichtelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Surfersjaak Geplaatst June 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2011 Okee, had me vergist Maar zoek ook veel informatie over de mogelijkheden van om en opbouwen van een Wagoneer. Ik weet dat de mijne een quadratrac is en de latere type's vanaf 1980 uitschakelbare vooras aandrijving hebben. Dus zou ik de gehele aandrijflijn van een nieuwer type moeten overzetten als dat tenminste kan? Wat zijn de opties/mogelijkheden van zo een toch wel omslachtig project? Af te raden of juist niet (ik weet dat het wel een hoop tijd kan gaan kosten) Ik heb mijn 88'er op een oldtimerchassis gezet. alles nieuw nu. En het is naar mijn mening een makkelijke klus, mits je geen twee linkerhanden hebt natuurlijk. En qua tijd... als je je boosmaakt lukt het je makkelijk binnen een week. Ik heb mijn 88er body op een 79er chassis gezet. Dus alleen een chassisswap. Rest 88er gehouden. Enige aanpassing is dat je de stabilisatorstangpunten (van je assen)op je oudere chassis moet overzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2011 Volgens mij heeft "Ours Alpin" nog een Grand Wagoneer staan voor onderdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.