Spring naar bijdragen

Schijfremmen Op De Achterwielen


Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met het monteren van schijfremmen op de achterwielen. Wat zijn bijvoorbeeld de kosten en waar kan ik dit het beste goed laten doen?

Op mijn Wrangler zijn schijven gemonteerd door Jee-Bee's Jeepcherokeeparts. Gewoon vakwerk en dus een aanrader. http://www.jeepcherokeeparts.nl/?Welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand ervaring met het monteren van schijfremmen op de achterwielen. Wat zijn bijvoorbeeld de kosten en waar kan ik dit het beste goed laten doen?

Er zijn diverse topics op het forum van jeepers die zelf een schijfremconversie hebben gefrabiceerd voor hun achteras. Deze jeepers hebben het dus zelf uitgevoerd en niet laten doen door 1 van de vele bedrijven. Een eigen ontwerp maken is vele malen goedkoper als het laten doen door 1 van die bedrijven. Het zelf fabriceren zal je hooguit een paar honderd euro kosten daar je veel delen 2e hands koopt. Het laten doen door 1 van die bedrijven kan je zomaar 750 a 1000 euro gaan kosten daar hun alles nieuw hebben en gebruik maken van de bekende schijfremconversies.

Waarom wil je schijfremmen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn diverse topics op het forum van jeepers die zelf een schijfremconversie hebben gefrabiceerd voor hun achteras. Deze jeepers hebben het dus zelf uitgevoerd en niet laten doen door 1 van de vele bedrijven. Een eigen ontwerp maken is vele malen goedkoper als het laten doen door 1 van die bedrijven. Het zelf fabriceren zal je hooguit een paar honderd euro kosten daar je veel delen 2e hands koopt. Het laten doen door 1 van die bedrijven kan je zomaar 750 a 1000 euro gaan kosten daar hun alles nieuw hebben en gebruik maken van de bekende schijfremconversies.

Waarom wil je schijfremmen?

He Michel je gaat wel erg snel door de bocht nu. Nieuw gefabriceerd heb je wellicht gelijk echter het is zeer goed mogelijk een alternatief te zoeken. Mij is dat gelukt samen met Jee Bee's en was aanzienlijk goedkoper dan jij nu voorstelt. Dus offerte aanvragen is dan nog niet zo gek, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook opzoek gaan naar een Ford 8.8 (axle code 45, 4.0 sohc) zitten na '95 standaard schijven op en met wat aanpassingen bijna plug and play voor je YJ. ;) Heb je meteen een sterkere as. Ik zelf was iets meer kwijt dan de gemiddelde schijf conversie setjes.

En Michel.... waarom schijfremmen??? tsssssssssssss. :P

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Michel je gaat wel erg snel door de bocht nu. Nieuw gefabriceerd heb je wellicht gelijk echter het is zeer goed mogelijk een alternatief te zoeken. Mij is dat gelukt samen met Jee Bee's en was aanzienlijk goedkoper dan jij nu voorstelt. Dus offerte aanvragen is dan nog niet zo gek, toch?

Heeft niks met snel door de bocht te maken maar meer met de mensen zelf uiteindelijk. Velen willen niet hobbyen of 100 km of meer rijden maar gaan gelijk voor het dure en soms niet altijd betere systeem. Als iedereen voor de goedkopere oplossingen zou gaan konden veel winkels hun deuren wel sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Michel.... waarom schijfremmen??? tsssssssssssss. :P

Jeffrey velen hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt. Ik hoor geregeld dat mensen een schijfremconversie doen om vele uiteen lopende redenen. Sommige redenen zijn terecht maar sommige redenen raken kant noch wal en dan zeg ik gewoon hou je centen in je zak.

Dus vandaar mijn vraag waarom schijven achter.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand ervaring met het monteren van schijfremmen op de achterwielen. Wat zijn bijvoorbeeld de kosten en waar kan ik dit het beste goed laten doen?

vandaag mijn set binnen gehad uit de US gekocht bij jegs.com zijn van het merk ssbc

drum to disck voor een cj met 1pcs axels kant en klaar geen gelas en geslijp steek assen niet afdraaien handrem gewoon op de oude kabels aan sluiten in div kleuren

heet bolt on in 1uur per kant lijkt me wel snel maar dat hoor je nog

was kwijt all in in euro 640 euro was in dollars 810 us

wel duurder dan als je het zelfmaakt

merk is ssbc voor 1 piece axle art nummer A130-2

groeten

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag mijn set binnen gehad uit de US gekocht bij jegs.com zijn van het merk ssbc

drum to disck voor een cj met 1pcs axels kant en klaar geen gelas en geslijp steek assen niet afdraaien handrem gewoon op de oude kabels aan sluiten in div kleuren

heet bolt on in 1uur per kant lijkt me wel snel maar dat hoor je nog

was kwijt all in in euro 640 euro was in dollars 810 us

wel duurder dan als je het zelfmaakt

merk is ssbc voor 1 piece axle art nummer A130-2

groeten

scoob

Ik heb de teraflex set op een yj geplaatst. Dit klusje zou 2-4 uur totaal in beslag moeten nemen volgens de handleiding. Het duurde iets langer maar ook een plug en play systeem die zelf uit te voeren is. Deze set kwam uit op 528 dollar en kocht ik in de tijd dat de euro/dollar iets gunstiger stond als nu. Zelfs al zit de handleiding erbij en die vond ik redelijk duidelijk dan is het wel een must dat je geen 2 rechter handen hebt. Tevens is goed gereedschap het havle werk!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij is dat gelukt samen met Jee Bee's en was aanzienlijk goedkoper dan jij nu voorstelt. Dus offerte aanvragen is dan nog niet zo gek, toch?

Als jij het heb laten doen daar wat koste het toen? en kon jij er op blijven wachten of moest jij je auto daar achter laten?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij het heb laten doen daar wat koste het toen? en kon jij er op blijven wachten of moest jij je auto daar achter laten?

Ik heb mijn trommelremmen laten vervangen door schijven. Dit is uitgevoerd door Jee Bee's in Tilburg. Een en ander is ruim een jaar geleden uitgevoerd. Omdat ik z.g. floating axels heb kon daar geen min of meer normale conversieset op. Qua kosten blijkt het nu overigens erg mee te vallen. In totaal was ik voor de conversie ongeveer 700 euro kwijt. Gezien de hoeveelheid werk aan mijn auto, o.a. inspuiting vervanging en versnellingsbak reparatie was ik i.d.d. mijn auto 1 week kwijt.

Maar goed ik snap dat het leuker en meer voldoening geeft als je het helemaal zelf realiseert. Dat is en was bij mij ook het geval alleen soms breekt nood wet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een setje van een ZJ ombouwen voor de YJ.

Gelijk een hydr. handrem erop en je bent helemaal klaar.

Er zijn voldoende jeep specialisten die dit voor je kunnen doen.

Rondje bellen kan dus wel lonen.

Is te doen in een paar uurtjes dus je kan er op wachten.

Denk dat je met een gebrukte set inc. montage zo rond de 4 a 500 kwijt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een setje van een ZJ ombouwen voor de YJ.

Gelijk een hydr. handrem erop en je bent helemaal klaar.

Er zijn voldoende jeep specialisten die dit voor je kunnen doen.

Rondje bellen kan dus wel lonen.

Is te doen in een paar uurtjes dus je kan er op wachten.

Denk dat je met een gebrukte set inc. montage zo rond de 4 a 500 kwijt bent.

Klopt Evert. Moet je alleen geen floating Axels hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet beter om eerst van de topic starter te horen wat de reden is waarom hij schijven wil hebben?

Laatst was er ook zo iemand bij B&S die op zijn daa 35 achteras schijven wilde , arb locker met compressor , 4.10 R&P en one piece axles en B&S moest dat gaan plaatsen. Bart ging alles netjes uitrekenen en de beste man schrok niet van de prijs. In ieder geval liet hij dat niet merken in de winkel. Ik hoorde dat toen aan en ik vroeg de beste man met wat voor banden hij wilde gaan rijden. Hij zei 35 inch simex banden want hij wilde graag de bagger in. Dan is dat gewoon zonde van je geld om dat te investeren in een dana 35 achteras.

Dan is Jeffrey zijn oplossing veel beter.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn trommelremmen laten vervangen door schijven. Dit is uitgevoerd door Jee Bee's in Tilburg. Een en ander is ruim een jaar geleden uitgevoerd. Omdat ik z.g. floating axels heb kon daar geen min of meer normale conversieset op. Qua kosten blijkt het nu overigens erg mee te vallen. In totaal was ik voor de conversie ongeveer 700 euro kwijt. Gezien de hoeveelheid werk aan mijn auto, o.a. inspuiting vervanging en versnellingsbak reparatie was ik i.d.d. mijn auto 1 week kwijt.

Is inderdaad dan een koopje geweest. Versnellingsbak uitbouwen , vervangen en weer inbouwen kost bij de meesten al 700 euro en dan hebben ze de rest ook gedaan. Zou bijna denken dat ze een rekenfoutje hebben gemaakt bij het opmaken van de faktuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ze vervangen omdat ik het gevoel heb dat het remmen niet de sterkste kant van mijn jeep is. Al een paar keer een vastlopende voorrem gehad inclusief de rookwolken. Nou weet ik dat 1 van de belangrijkste taken van de jeep is dat hij moet rijden maar op dit forum wordt terecht regelmatig gewezen op de belangrijkheid van goede remmen. Op dit moment heb ik een irritant piepje tijdens het rijden waarvan ik ook denk dat het bij de remmen veroorzaakt wordt. Daarom wilde ik graag horen wat de meningen zijn van anderen over het monteren van schijfremmen op de achterwielen. Deze vraag zou ik kunnen uitbreiden met de vraag wat te verbeteren aan de voorremmen die af en toe vastlopen en dan gereviseerd moeten worden. Dit gebeurt natuurlijk altijd op een bijzonder moment, op de rondweg bij Parijs met een vouwwagen ongewild een baan opschuiven tijdens het remmen is zeker geen hobby van mij. Ook remmen op een smal landweggetje met sloten aan twee kanten blijft een spannend moment. Ik weet het, het is een auto met karakter en daarom vind ik hem zo leuk maar als ik rem wil ik gewoon zo snel mogelijk netjes stilstaan. Ik ben erg blij met alle reacties, maar sommige oplossingen zijn voor mij te technisch en ik krijg eigenlijk het gevoel dat het met de gewone remmen ook goed te regelen zou moeten zijn. Maar waar krijg ik deze zekerheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter,

Als je hard op de rem moet merk je dat de neus naar beneden duikt. Dit komt o.a. omdat de kont nog altijd rechtdoor wilt. Maar aangezien daar geremd word gaat hij proberen om er langs c.q. over heen te gaan. Als alles netjes funtioneerd zal hij niet naar de zijkant uitbreken maar dus proberen om over je neus heen te kruipen. Kontje komt dus iets omhoog waardoor er meer gewicht op de voorwielen komt. Bij een auto van een 1500kg zou er dus b.v. bij hard remmen zo'n 1100kg op de voorwielen drukken en maar 400kg op de achterwielen.

Je remsysteem moet goed samenwerken maar als 1 van de remmen niet goed functioneert kan je auto in een onbelans raken bij stevig remmen. Ik denk dat je probleem ligt in het feit dat de remvertraging onderling per wiel verschillend is. Dus je ene wiel remt harder als je andere achterwiel. Dit kan je controleren op een remmentestbank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een maand of twee geleden de achteras voorzien van een schijf conversie van ssbc.

Daarnaast ook de remdruk verdeler gemodificeerd, en sindsdien vind ik de Jeep een stuk prettiger en uiteraard ook een stuk beter remmen.

Nu kom ik tenminste stop, ook bij een noodstop.

Door de modificatie "duikt" de Wrangler niet meer zo overdreven als voorheen met alleen schijven aan de voorzijde, en dat is een stuk minder nerveus en dus wel zo prettig.

Daarnaast werkt de handrem ook een stuk beter.

Het grote voordeel van zo'n ombouw set, is dat dit als het ware plug and play is, en je verder niks hoeft aan te passen.

Ik ben in ieder geval tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk weer een blije en tevreden YJ jeeper.

Ik heb een maand of twee geleden de achteras voorzien van een schijf conversie van ssbc.

Daarnaast ook de remdruk verdeler gemodificeerd, en sindsdien vind ik de Jeep een stuk prettiger en uiteraard ook een stuk beter remmen.

Nu kom ik tenminste stop, ook bij een noodstop.

Door de modificatie "duikt" de Wrangler niet meer zo overdreven als voorheen met alleen schijven aan de voorzijde, en dat is een stuk minder nerveus en dus wel zo prettig.

Daarnaast werkt de handrem ook een stuk beter.

Het grote voordeel van zo'n ombouw set, is dat dit als het ware plug and play is, en je verder niks hoeft aan te passen.

Ik ben in ieder geval tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...