Spring naar bijdragen

Bimetaal Radiator


 Share

Recommended Posts

Ik heb een tijdje terug een yj 91 gekocht. Intussen heb ik het onderstel volledig nagezien, stuurkogels en silent blocs vering vervangen.

Nu merk ik dat de ventilator van de radiator die electrisch wordt aangedreven niet werkt met een bimetaal maar met een schakelaar.

Nu vind ik dit nogal raar, zeker nadat laatste zondag de radiator oververhitte, want had ventilator vergeten inschakelen.

Ik zou dit graag oplossen door een sensor te installeren zodat ik geen verassingen meer heb. Tips zijn welkom : hoe doe ik het , waar wordt die geplaatst, ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk is de electrische ventilator achteraf ingebouwd, ik heb zelf een elektrische fan in mijn cj geplaatst, kijk maar HIER

Daarvoor heb ik een xfan setje gekocht, staat in het midden van het artiekel, hiermee kun je achteraf een thermoschakelaar monteren in de retourleiding van de radiator.

Werkt perfect kan ik je zeggen

Overigens zijn die thermosensor houders ook vrij goedkoop los te krijgen of zelf de maken als je de spulletjes er voor hebt.

Ik had gekozen voor de makkelijkste weg door ze een kant en klaar setje te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je advies.:rolleyes:

Is voor mij zeer interessant gezien mijn radiator ook een beetje lekt.

Ik zal misschien ook zo een radiator uit een mondeo op de kop trachten te tikken.

Deze zou zonder veel aanpassingen kunnen gemonteerd worden in een YJ?

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je advies.:rolleyes:

Is voor mij zeer interessant gezien mijn radiator ook een beetje lekt.

Ik zal misschien ook zo een radiator uit een mondeo op de kop trachten te tikken.

Wim

Wim

Ik weet niet of een radiator van een ford mondeo in je YJ kan, ik heb ook GEEN radiator gebruikt maar alleen de ventilator van de mondeo in het artiekel in de link!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...