Spring naar bijdragen

super swamper of simex


Recommended Posts

Simpele vraagjes bestaan dus niet tongue.gif

Hangt er allemaal vanaf wat je met die banden wil gaan doen.

Trouwens, over welke superswampers heb je het?

Heb zelf heel even de TSL/LX onder mijn chevy pick-up gehad (sorry voor het vloeken) in weliswaar redelijk afgesleten staat.

Ik vond deze banden in de modder waardeloos, je kon er heel moeilijk mee uit een spoor geraken en zelfs met minder dan 1cm profiel losten ze de modder slecht. Ik denk dat ze meer voor rockcrawling bedoeld zijn.

De thornbird is hetzelfde verhaal, ze lossen geen modder maar grippen wel goed aan de zijkant om uit een spoor te komen. Van de bogger zelf kan ik niets zeggen, wel van zijn copie, de fedima trial adé.

Deze blijken wel goed in de blub en vergelijkbaar met de Simex, hoewel ik iemand op die banden heb zien staan vloeken omdat ze hoegenaamd geen zijdelingse grip hebben. Was iemand die op een gladde zijdelingse helling een boompje in zijn deur plantte. Maar dat kan natuurlijk een remfout zijn geweest.

Voor mijn part is voor het natte terreinverkeer bij ons de Simex Extreme de beste keuze, behalve als je veel zand opzoekt, daar graven ze zich meteen in, zelfs op asfalt en rotsen blijken ze nog niet eens zo slecht voor een typische modderband. De Simex Jungle trekker trekt zich ook goed uit de slag, maar lijkt me toch iets minder dan de extreme.

B.t.w. voor de simex extreme is er een goedkopere oplossing : de mudmax, nagenoeg exakte kopie, op een paar details na, helaas niet verkrijgbaar in 36". Nadeel van de mudmax is dat ze veel zwaarder zijn dan de originele simex omdat het een "remoulded" band is, herrubberd dus, voordeel is dat je er makkelijker een binnenband inkrijgt en zo met extreem lage bandenspanning kan rijden, omdat de binnenkant van de band veel gladder is dan die van simex, die ook aan de binnenkant een redelijk ribprofiel heeft, die dan wel je binnenband stukschuurt bij lage bandenspanning.

O ja, nog iets, hou er rekening mee dat een echt bijtende band als de simex of bogger veel belastender is voor je steekassen en andere aandrijvingspunten! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu de tsl radiaal in 36/12,5 welke nog niet zo slecht zijn heb er

hele goeie ervaring mee in modder harde grond rotsen klei en op de weg gaat het goed tot 110 dus dit bevalt me goed alleen wil ik nu graag weten wat de ervaringen zijn met simex en ook op de weg daarmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loet,

Die van OFF ROAD CHALLENGE met die witte toyota uit Oss rijd ermee, het enige dat ik weet is dat ze ontiegelijk veel herrie maken op de weg, je kan hem al vanaf 1 km afstand aan horen komen. In het terrein is het een perfecte band.

Ik rijd met de maxxis creepy crowlers en die bevallen in het terrein en op de weg erg goed.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie jan(van witte toyo) toch zondag in groesbeek zal hem eens vragen heb ernamelijk een cj 8 bij gekocht de vrouw heeft nu ook

het virus en wil er ook een om dagelijks en de weekendjes dat we gaan

jeepen met de kids en vaandaar de vraag voor deze 2 banden heb alleen ervaring met super swamper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hee, loet

Wat ik wilkde vragen, mag je afgezien van de lampen afstand of degelijke met deze twe type banden over de weg???????????

ik heb namelijk gehoord dat bepaalde type banden verboden zijn en dat je er niet lang zonder een aanhouding mee kan rond rijden.

p.s ik weet bij mij in de buurt een setje simplex te koop 2e hand maar nog erg goed. prijs weet ik nog niet

GR Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...