Spring naar bijdragen

Standaard Uitlaat Xj 2000


RuudM
 Share

Recommended Posts

Mijn einddemper begint nu wel een beetje zacht te worden. Wanneer je drukt hoor je knisperende geluidjes. Is waarschijnlijk nog de eerste demper. Voorpijp tm kat is nog keihard. Dat na 10 jaar. Ik heb overal even rondgekeken op het net maar voor mijn XJ zie ik geen passende uitlaat. Mijn einddemper zit met een flens vast aan de katalysator en de achterpijp is een stuk met de demper. Als alles meezit twee bouten losmaken en vervangen. Heeft iemand nog adressen? Want bij jeepdiscounter, alle uitlaten, winparts etc etc kom ik niet verder. Bij 4 wheel parts in Duitsland staan wel dempers tot bouwjaar 2001 voor 50 euro maar met twee ronde aansluitingen met klemmen.

gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Dempers zat te koop bij B&S in Tiel

Binnekort ga ik ook een nieuwe demper kopen maar dan wel bij de dealer orgineel mopar deze dempers dempen het geluid beter dan imitatie dempers,dat is vooral te merken door het geluid binnen in de auto.

orgineel bij de dealer prijs rond de 650 euro, maar mopar heeft ook een vervanger 200 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Dempers zat te koop bij B&S in Tiel

Binnekort ga ik ook een nieuwe demper kopen maar dan wel bij de dealer orgineel mopar deze dempers dempen het geluid beter dan imitatie dempers,dat is vooral te merken door het geluid binnen in de auto.

orgineel bij de dealer prijs rond de 650 euro, maar mopar heeft ook een vervanger 200 euro.

Ik vind 650 euro voor een demper(tje) en een pijp wel wat veel. Ik kan deze prijzen helemaal niet meer plaatsen. Maar heeft B&S ook de demper die onder een 60th anniversary XJ sport van 2000 zit? Ik heb vanmiddag het internet afgezocht en geen een uitlaathandel had deze in voorraad. Wel de losse dempers voor de (nog) oudere XJ modellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even met de dealer gebeld en inderdaad kost een mopar uitlaat 575,00 inclusief btw. Is geen alternatief voorhanden. Over 10 jaar gerekend valt dit eigenlijk best mee.

Heeft iemand ervaring met een RVS einddemper? Ik heb vandaag een offerte aangevraagd voor een rvs demper met hetzelfde geluid en ook gewoon een pijp naar achteren bij JM Tuning.

gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even met de dealer gebeld en inderdaad kost een mopar uitlaat 575,00 inclusief btw. Is geen alternatief voorhanden. Over 10 jaar gerekend valt dit eigenlijk best mee.

Heeft iemand ervaring met een RVS einddemper? Ik heb vandaag een offerte aangevraagd voor een rvs demper met hetzelfde geluid en ook gewoon een pijp naar achteren bij JM Tuning.

gr Ruud

Ik heb laatst onder mijn GC een RVS uitlaat gemonteerd. Nu ben ik wel handig, maar ik kan geen rvs lassen. Ik heb daarvoor niet de apparatuur. Dus heb ik bij NL tuning lossen onderdelen gekocht, om de uitlaat vanaf de kat na te bouwen:

- verloop van inches naar mm. Uitwendig eind van de kat is ca. 67mm/2,5 inches ?

- verloop gaat van 67 naar 70mm, of zo groot als je wilt.

- dan een demper, welke je wilt

- dan had ik geluk, want hoefde geen rechte pijp meer te monteren, kon gelijk beginnen met een bocht van 45 graden omhoog, daarna een bocht van 90 graden over de achteras heen en weer 45 graden om naar achteren te gaan.

- benodigd: voor elke verbinding een koppeling,

2x 45 gr boch

1x 90 graden bocht

een demper

een verloopje vanaf kat

zelf een omhangbeugeltje maken/aanpassen

Door de bochtstukken te verdraaien, kun je de uitlaat perfect vormen en vrij van alles naar achter leiden, ik heb op het eind nog een bochtje van 45 gr gezet, zodat ie onder de achterbumper naar opzij blaast. Dat vindt mijn vrouw leuker als ze nog iets achterin legt terwijl ik de motor start.... ;)

Oja, alles gekocht bij NL-tuning, ze nemen alles terug wat je teveel hebt.

kosten: 250 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dree,

Interessante website. Veel mogelijkheden. Ik wacht eerst nog even de reactie van mijn aangevraagde RVS offerte af. B&S te Tiel heeft ook gemeld een demper met flenstuk te kunnen leveren. Ongeveer 275.00 incl btw.

gr Ruud

Hallo Ruud,

Laat eens wat weten als de nieuwe uitlaat er onder zit,ook hoe het klinkt binnen in de auto.

groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb een uitlaat gekocht voor mijn '97 cherokee (later model) op ebay.co.uk.

Als je Zoekt op "JEEP CHEROKEE 4.0 1994-1996 Exhaust Rear Silencer" van only-exhaust dan vind je hem vanzelf. Totaal kwam op 50 euro incl verzenden.

Je kan deze gewoon monteren op het latere model. Hou alleen rekening met een eventueel gemonteerde LPG tank, dat heb ik ook waardoor ik niet de draai kon maken over de achteras. Ik heb 50 cm moeten afhalen van de achterpijp en later weer aan elkaar moeten lassen. Op deze uitlaat zit niet het ophangstuk op de achterpijp, die heb ik van de oude pijp geslepen en vastgelast op de nieuwe uitlaat. Het voorste deel van het ophangstuk past wel.

Als je geen onderbouw lpg tank hebt is er niets aan de hand en kan je hem gewoon monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit deze demper via een vaste flens en twee bouten vast aan de katalysator?

Ja,met aan de rechterzijde twee moeren de bouten zitten vast in de flens.

in spuiten met kruipolie even laten inwerken en dan los proberen te draaien of meteen afslijpen

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...