Spring naar bijdragen

Aanschaf Cherokee Chief 6.1 L. Automaat Op L.p.g.


Recommended Posts

Hoi, ik ben van plan een Cherokee Chief 6.1 L. Automaat op L.P.G. uit 1981 aan te schaffen. Ik ben onbekend met deze wagen, maar lijkt me erg leuk. Hij heeft een km stand van: 142.728 km.

Is het mogelijk dat jullie me tips geven waar ik op moet letten. Zelf wil ik hem wel even op de brug zien. De onderkant onderzoeken op olie sporen en roestplekken. Verder onder de motorkap, ontsteking, remvloeistof en de olie. Natuurlijk ook even kijken naar de staat van al het rubber / kabels ect. Even een paar stevige bochten maken voor de lagers. Dat was het plan...

Verder ben ik benieuwd of er nog materiaal te bestellen valt voor reparatie, ook hiervoor zou ik een tip kunnen waarderen, nah, ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Zelf wil ik hem wel even op de brug zien. De onderkant onderzoeken op olie sporen en roestplekken. Verder onder de motorkap, ontsteking, remvloeistof en de olie. Natuurlijk ook even kijken naar de staat van al het rubber / kabels ect. Even een paar stevige bochten maken voor de lagers. Dat was het plan...

Je zegt het al........ Let ook even op de oliedruk. En vraag naar de onderhoudshistorie, laatste beurten enz.

Wees kritisch, er is veel te koop, en ook veel werk en ellende!

Oja, Chief is een Full Size Jeep, dus topic verplaast naar juiste sectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt het al........ Let ook even op de oliedruk. En vraag naar de onderhoudshistorie, laatste beurten enz.

Wees kritisch, er is veel te koop, en ook veel werk en ellende!

Oja, Chief is een Full Size Jeep, dus topic verplaast naar juiste sectie.

Ah, bedankt voor het verplaatsen van het topic. Kun je misschien de zwakke punten van deze wagen aangeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af wat voor v8-blok het is, een 6.1 ltr komt mij niet bekend voor? Is die wel origineel?

Zou ik even navragen als ik jou was.

dat is de 401 AMC V8

zwakke plekken:

roest onder tapijt bij de voeten, roest op de achterste spatbord randen, roest op het chassis bij de brandstoftank, Quadratrack proberen of ie niet te veel kraakt en klemt. Let ook op de bekabeling van de Ampere meter, deze kan brand veroorzaken omdat alle laadstroom van de dynamo via het dashboard gaat.

veel info:

http://www.ifsja.org

onderdelen:

teamwagoneer

BJ offroad

Summit racing

zijn allemaal te vinden via google.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan nu wellicht iets offtopic, maar de 401 is bij mijn weten toch echt een 6,6 ltr.

voor onderdelen kun je ook in NL terecht: jeepparts.nl (nico uit wommels,friesland)

B&S uit tiel

jeeponderdelen.com van Rob uit Nigtevecht

Het is een CHEROKEE LAREDO 8 cilinder, 5891cc, 132PK

Misschien geeft dit duidelijkheid?

In elk geval bedankt voor jullie info!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben van plan een Cherokee Chief 6.1 L. Automaat op L.P.G. uit 1981 aan te schaffen. Ik ben onbekend met deze wagen, maar lijkt me erg leuk. Hij heeft een km stand van: 142.728 km.

Is het mogelijk dat jullie me tips geven waar ik op moet letten. Zelf wil ik hem wel even op de brug zien. De onderkant onderzoeken op olie sporen en roestplekken. Verder onder de motorkap, ontsteking, remvloeistof en de olie. Natuurlijk ook even kijken naar de staat van al het rubber / kabels ect. Even een paar stevige bochten maken voor de lagers. Dat was het plan...

Verder ben ik benieuwd of er nog materiaal te bestellen valt voor reparatie, ook hiervoor zou ik een tip kunnen waarderen, nah, ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt! :rolleyes:

alles is zo beetje al gezegd ,bekijk de boel met een goed ver stand,

en dan ook nog een adres in USA voor onderdelen

http://www.teamgrandwagoneer.com/

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...