Spring naar bijdragen

Lekkage Groene Vloeistof


Recommended Posts

Goedemorgen Jeepers!!!Na vele 1000den euro`s te hebben opgeknapt aan mijn ZJ (5.2V8)uit 97 (achterstallig onderhoud v.d vorige eigenaar), constateerde ik weer lekkage van groene vloeistof!Onder mijn spoorstang, precies onder mijn stuurdemper. Zo te zien lekt mijn stuurdemper iedere geval niet. Het is groen, en het .........! Ook geen koelvloeistof, want dat is uiteraard blauwig van kleur. Wie weet de oorzaak (onder voorbehoud) PFFF...eindeloos gebed. Aankooptips ZJ? Koop een jap...Tja...hij rijdt wel lekker,doet mijn vriendin ook. En die is een stuk goedkoper!Ha ha ha.... :(;):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...hij rijdt wel lekker,doet mijn vriendin ook. En die is een stuk goedkoper!Ha ha ha....

Als ze dit hier leest ben je gewoon dood man... :whistle:

Als je eens nadenkt over welke vloeistoffen er in je auto zitten, heb je toch vlug de oorzaak ?

Is het olie achtig of waterachtig ?

koelvloeistof is meestal groen/blauw. Ziet er anders uit op de grond dan in de radiator.

Ruitenwissersap is bij mij luchtblauw.

Olie ken je wel en de ATF olie van je stuurbekrachtiger is rood.

Versnellingsbakolie is ook rood en diff olie zal zwart zijn.

Naar wat ruikt het ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar wat ruikt het ?

Hoe smaakt het? Koelvloei is (zeer) zoet.

De plaats doet wel denken aan koelvloeistof: slang lekt bij aansluiting, radiator lekt.

Als het koelvloeistof is kan het ook nog uit je waterpomp komen (weeping hole) maar dat is gezien de locatie minder waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de airco zit meestal fluoriserende vloeistof in, maar ik gok op koelvloeistof

Hoi Jeepers! Dank voor het snelle respons. Radiatorlekkage is uitgesloten,want vorig jaar is er een hele nieuwe in gegaan. Bij de aansluiting is inderdaad een mogelijkheid. Ik heb ook onderweg naar Polen,mijn zwembroek moeten aantrekken,want de bodem stond helemaal blank!! :angry: Oorzaak was toen de bekende verstopping van de airco-kanaaltjes. Ik zal morgen nog eens kijken waar het precies vandaan komt! Het is een groene fluoriserende kleur! Grrr...misschien toch koelvloeistof? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeepers! Dank voor het snelle respons. Radiatorlekkage is uitgesloten,want vorig jaar is er een hele nieuwe in gegaan. Bij de aansluiting is inderdaad een mogelijkheid. Ik heb ook onderweg naar Polen,mijn zwembroek moeten aantrekken,want de bodem stond helemaal blank!! :angry: Oorzaak was toen de bekende verstopping van de airco-kanaaltjes. Ik zal morgen nog eens kijken waar het precies vandaan komt! Het is een groene fluoriserende kleur! Grrr...misschien toch koelvloeistof? :(

Groene fluoriserende kleur........airco!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook olie uit de stuurdemper zijn, deze kan ook groen zijn.

Moge,jongens! HMMM..Ab, als ik t groene spoor volg naar boven,dan leidt dat naar de waterpomp,of het buisje (waar koelvloeistof doorloopt)waar een rubber afdichting zit. Dat rubberen afdichtringetje heb ik vorig laten vervangen,want dat was in de loop der jaren verteerd. Dat was vorig jaar de oorzaak van de koelvloeistoflekkage! Jeep is een never ending story..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...