Spring naar bijdragen

schakelaar richtingaanwijzer gammel


Fred
 Share

Recommended Posts

Zojuist zonder enige problemen door de APK keuring gekomen (wel het een en ander aan 'voorwerk' gedaan) en jawel hoor: sinds enige dagen is de schakelaar van mijn richtingaanwijzer gammel geworden. Dwz hij blijft niet meer hangen als je naar links of rechts knippert.

Ik denk dat ik de stuurschakelaar moet vervangen, maar voor ik hier aan begin: heeft iemand ervaring met het vervangen van deze schakelaar? Is dit een kwestie van het stuur eraf halen (alle schroeven die ik tegenkom losdraaien, net zo lang tot ik de schakelaar los in mijn handen heb tongue.gif ) of moet ik toch ergens waakzaam voor zijn?

alvast bedankt!

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poelietrekker is wel de beste methode, nog beter is een stuurwieltrekker. Laten schrikken kan ook, maar sla niet op de stuuras!

Als je get stuur eraf hebt, moet de schijf voor het stuurslot eraf: Naar beneden drukken ( sterke veer, PAS OP) en de borgring wegnemen. Daarna zit je richtingaanwijzerschakelaar ( dubbele wwordwaarde??) met een paar schroeven in de kolom vast.

Merk overigens voor demontage even de naaf van het dtuur t.o.v. de stuuras, dat maakt monteren in de juiste stand wat eenvoudiger!

Succes! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij kwam het stuur los door er een knie onder je zetten, met één hand aan de bovenkant te trekken, en vervolgens met de andere hand aan de achterkant op verschillende plaatsen tegenaan te slaan. Laat wel de moer een paar gangen op de draad zitten, want als hij losschiet is je neus blauw! En leg dat op je werk maar 'ns uit... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist een tweede poging gedaan en jawel; het is gelukt! laugh.gif

Bleek dat het gammele aan de richtingaanwijzer slechts een kwestie was van een schroef te vervangen voor een langere en deze vast wel vast te draaien. was in een half uur klaar. Op naar de volgende klus biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...