Spring naar bijdragen

Kromme Schijven Of Niet, Na Vervangen Remblokken


Recommended Posts

Beste mede Jeepers,

Ik heb mijn remblokken voor vervangen en merk nu dat bij het remmen de voorwielen af en toe trillen (net of de schijven krom zijn).

Echter voordat de vervanging van de nieuwe blokken had ik hier geen last van. Het lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk dat de schijven in één keer krom zijn, mede omdat het trillen tijdens het remmen niet altijd is.

Iemand ervaring met dit euvel of een idee wat het kan zijn?

Gr. Jeffrey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel verschillend. Zowel bij lage snelheid als hoge snelheid. Soms bij snelheid van 100 km/u is het trillen behoorlijk erg.

Het lijkt soms dat als de rem zacht wordt ingetrapt het trillen erger is dan als er harder geremd wordt.

Kan het iets te maken hebben dat de remschijven te warm worden bij veelvuldig remmen (stadsverkeer)?

Vreemd is dat het trillen soms ook niet aanwezig is. Heb al eens geprobeerd te remmen en het stuur los te laten. Als het trillen dan niet aanwezig is remt de auto gewoon recht.

bewerkt door Jschav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel verschillend. Zowel bij lage snelheid als hoge snelheid. Soms bij snelheid van 100 km/u is het trillen behoorlijk erg.

Het lijkt soms dat als de rem zacht wordt ingetrapt het trillen erger is dan als er harder geremd wordt.

Kan het iets te maken hebben dat de remschijven te warm worden bij veelvuldig remmen (stadsverkeer)?

Vreemd is dat het trillen soms ook niet aanwezig is. Heb al eens geprobeerd te remmen en het stuur los te laten. Als het trillen dan niet aanwezig is remt de auto gewoon recht.

Nou ik heb het ook gehad bij lichtjes de rem intrappen bij hoge snelheid. Stuur trilde behoorlijk en was het af en toe net of mijn vullingen op de dash lagen. Wat ik gedaan heb was de dealer bellen en die vertelde mij na het luisteren van de symptomen dat het hoogstwaarschijnlijk kromme schijven zijn. De schijven zijn bij de vorige eigenaar vervangen een aantal maanden voordat ik die auto heb gekocht. Ik kreeg een keurige prijsopgaaf tussen slechts 350 en 400 euro, dit was dan inclusief het schoonmaken van het remmensysteem, nieuwe remolie enz... Vond ik zelf wat veel dus heb ik het lekker zelf gedaan. Is eigenlijk vrij simpel om te doen. Ik heb wel een servicemanual een een haynes boek hiervoor gekocht via internet.

Echter heb ik niet gekeken of die schijven heel krom waren. Heb gewoon die andere erop gezet en was wel van het probleem af.

Complete set hoeft niet heel prijzig te zijn. Mijn advies is wel om geventileerde schijven te nemen.

Als je origineel wil kun je Rob Boerema bellen. Die heeft het tegen interessante prijzen. Ander moet je even kijken verder op dit forum. Ik heb ergens gevonden dat ze in Duitsland een goed adres hebben. Die sturen het netjes op tegen ook zeeer nog interessantere prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blokken zijn bij een onderhoudsbeurt door een garage vervangen. Heb niet gehoord dat ze scheef zijn afgesleten.

Ik weet niet of het eventueel aan de remblokken kan liggen, dat er speling op zit of iets dergelijks. Maar ik ga ervan uit dat de garage goede blokken heeft geinstalleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...