Spring naar bijdragen

Lekstroom


Recommended Posts

Beste liefhebbers,

Ondanks een nieuwe accu en dynamo is het elektrische gedeelte van mijn Jeep nog niet op orde. De accu is binnen no time leeg?

De multimeter geeft aan dat er meer dan 4 Amp onttrokken wordt en er is een interval zichtbaar, na verloop van tijd valt het aantal Amp terug naar trondom de 0,3.

Onderzoek bij de zekeringenbox onder de motorkap leerde dat het de zekering van de 'fusebox' was. Deze eruit en geen lekstroom meer!!!!!

Dus naar de zekeringenkast onder het stuur. En tja wat dan. Iemand een tip wat het kan zijn. Zie bijgaande foto's waar dient de rode draad voor?

Ik hoor het graag en sleutel dan weer verder!

Groet,

Han

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste liefhebbers,

Ondanks een nieuwe accu en dynamo is het elektrische gedeelte van mijn Jeep nog niet op orde. De accu is binnen no time leeg?

De multimeter geeft aan dat er meer dan 4 Amp onttrokken wordt en er is een interval zichtbaar, na verloop van tijd valt het aantal Amp terug naar trondom de 0,3.

Onderzoek bij de zekeringenbox onder de motorkap leerde dat het de zekering van de 'fusebox' was. Deze eruit en geen lekstroom meer!!!!!

Dus naar de zekeringenkast onder het stuur. En tja wat dan. Iemand een tip wat het kan zijn. Zie bijgaande foto's waar dient de rode draad voor?

Ik hoor het graag en sleutel dan weer verder!

Groet,

Han

post-6301-0-69727700-1299320266_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar hoort een zekering te zitten voor elektrische deursloten, stoelen en aanhangerkoppeling. Die dikke rode draad is er waarschijnlijk ooit ingestoken om accesoires mee te voeden (radio, versterker, extra mistlampen e.d.)

Trek 'm eens los en kijk wat er niet meer werkt.(en meet meteen even of je lekstroom weg is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties!

Ik heb de zaak omgedraaid, ik heb alle zekeringen uit de kast onder het stuur eruit gehaald (de rode draad wel laten zitten) en vervolgens de lekstroom gaan meten.

Tot nu toe gaat dat goed, vreemd genoeg zijn de dash-instrumenten, zoals KM, toerenteller en voltmeter niet meer actief. Hier zal ik nog een zekering missen, maar verder gaat het zonder lekstroom naar behoren. Vervelend dat ik mijn tankinhoud niet kan aflezen.

Wel iets nieuws! Als ik nu mijn rem intrap gaat er " iets" tikken, lijkt op het tikken van een klok? Zodra ik mijn rem weer loslaat dan stopt het tikken Weet iemand wat dit is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren op mijn gemak de zekeringen er weer ingezet. En jawel, er zijn er 2 waar lekstroom vandaan komt.

- Dome

- Ant

Met het weglaten van de zekering voor Dome, mis ik m.n. de verlichting van het dakconsole en het elektrisch verstellen van mijn buitenspiegels

Maar de zekering voor Ant, is deze voor de elektrische antenne?

Zijn er Jeepers met ervaring waar het precies door misgaat bij deze twee probleemgevallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...