Spring naar bijdragen

CherokeeHan

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over CherokeeHan

  • Verjaardag 15/02/1963

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1991

CherokeeHan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. 2e paasdag er op uit gegaan. Ik dacht een TomTom aan te sluiten op de sigarettenaansteker. De TomTom reageerde niet, dus dacht ik zo te vertrekken, maar direct was mijn remvermogen weg. Enorm veel tegendruk en remmen ho maar. Mijn idee was dat ik kortsluiting had gemaakt met de TomTom. Een zekering van ABS was inderdaad kapot, maar vervanging loste het probleem niet op. Vervolgens 2 zekeringen verwijderd die met de sigarettenaansteker en radio te maken hebben (Radio en Dome) En ja hoor, het remmen ging weer als vanouds. Dinsdag teruggekomen en 's-avonds nog eens met de zekeringen bezig geweest, ik wilde de radio weer aan hebben tenslotte. Maar daar komt mijn probleem vanaf dat moment lukt het mij niet meer goed te remmen, de tegendruk is weer enorm op het pedaal. Van alles geprobeerd met de zekeringen maar ik krijg hier geen verandering in. Hier komt bij dat het lampje van de handrem/remvloeistof nu blijft branden, terwijl de handrem niet aangetrokken is en de remvloeistof voldoende in het tankje. Is het nu toch nog een zekeringprobleem of moet ik het ergens anders in zoeken? Ik hoor het graag. Groet, Han
  2. De bovenste slang wordt warm en de meter loopt op de de 100, daarna loopt die dan toch nog wel even door, te veel naar mijn zin.
  3. En de radio doet het. De zekering Dome moest er wel weer voor in. De lekstroom is opgelopen naar 0,2. Is dit teveel? Ben benieuwd wanneer de accu leeg is!
  4. Is dit te controleren Frans? Of moet ik een draad hiervoor trekken?
  5. En dan nog iets dat denk ik los staat van de Cherokee, maar mij wel dwars zit. Ik probeer een gewone radio/cd speler te installeren. De bedrading en stekkers zijn reeds aanwezig, voor zover ik kan constateren heb ik stroom maar toch komt er geen leven in! Zie ik iets over het hoofd? Ik hoor het graag, tijdens een ritje op de grote weg moet er toch een passend muziekje bij!! Groet, Han
  6. De temperatuur van mijn XJ HO 1991 blijft te hoog oplopen. Ik heb afgelopen zaterdag de thermostaat vervangen. Dit heeft een deel van het probleem verholpen. De temperatuur bleef voor deze vervanging oplopen tot net voor, net in het rode vlak. Vandaag een ritje gemaakt, grote weg en in de stad en de temperatuur loopt nog steeds op, maar niet zo hoog. Blijft zo'n beetje in het midden hangen in het vlak na de 100 en voor het volgende streepje voor het rode vlak. Nu is me opgevallen dat de electrische fan niet aanslaat. Zou het moeten gaan doen vanaf 100 heb ik begrepen. Een test direct via de accu gaf aan dat de fan het wel doet. Wat kan dit zijn? - de sensor in het thermostaathuis? - is deze te vervangen? - een zekering die ik over het hoofd zie? - andere suggesties! Ik hoor het graag! Han
  7. Gisteren op mijn gemak de zekeringen er weer ingezet. En jawel, er zijn er 2 waar lekstroom vandaan komt. - Dome - Ant Met het weglaten van de zekering voor Dome, mis ik m.n. de verlichting van het dakconsole en het elektrisch verstellen van mijn buitenspiegels Maar de zekering voor Ant, is deze voor de elektrische antenne? Zijn er Jeepers met ervaring waar het precies door misgaat bij deze twee probleemgevallen?
  8. Dank voor de reacties! Ik heb de zaak omgedraaid, ik heb alle zekeringen uit de kast onder het stuur eruit gehaald (de rode draad wel laten zitten) en vervolgens de lekstroom gaan meten. Tot nu toe gaat dat goed, vreemd genoeg zijn de dash-instrumenten, zoals KM, toerenteller en voltmeter niet meer actief. Hier zal ik nog een zekering missen, maar verder gaat het zonder lekstroom naar behoren. Vervelend dat ik mijn tankinhoud niet kan aflezen. Wel iets nieuws! Als ik nu mijn rem intrap gaat er " iets" tikken, lijkt op het tikken van een klok? Zodra ik mijn rem weer loslaat dan stopt het tikken Weet iemand wat dit is?
  9. Beste liefhebbers, Ondanks een nieuwe accu en dynamo is het elektrische gedeelte van mijn Jeep nog niet op orde. De accu is binnen no time leeg? De multimeter geeft aan dat er meer dan 4 Amp onttrokken wordt en er is een interval zichtbaar, na verloop van tijd valt het aantal Amp terug naar trondom de 0,3. Onderzoek bij de zekeringenbox onder de motorkap leerde dat het de zekering van de 'fusebox' was. Deze eruit en geen lekstroom meer!!!!! Dus naar de zekeringenkast onder het stuur. En tja wat dan. Iemand een tip wat het kan zijn. Zie bijgaande foto's waar dient de rode draad voor? Ik hoor het graag en sleutel dan weer verder! Groet, Han
×
×
  • Nieuwe aanmaken...