Spring naar bijdragen

schakel / koppel problemen


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van de Jeep Wrangler. Ik heb namelijk vorige week mijn eerste Wrangler gekocht om flink los te kunnen gaan in de bossen.

Nu ben ik in een grijs verleden automonteur geweest en ga dus ook zelf sleutelen aan deze Jeep. Het is een wrangler van 1991 en hij vertoont nu al enige gebreken waar ik mee aan de slag wil gaan.

Één van de problemen waar ik tegenaan loop is dat de auto moeilijk te schakelen is. Dit heeft niet zozeer met de synchromesringen te maken, maar met het niet vrijlopen van de koppelingsplaat. Want wanneer de auto stationair draait en ik probeer de auto in achteruit te zetten, knarst de rechte vertanding...

Nu blijkt dat de cillinder boven aan het koppelingspedaal al is vervangen ( ik weet alleen niet of ddit het juiste type is). Deze bouwt de druk goed op en er zit ook geen lucht in de leiding..

Nu is mijn vraag of deze dingen vaker voorkomen en of iemand misschien weet wat de oorzaak is. Moet ik deze zoeken bij de druklager ergens, of....

PS onderstaande link heb ik al gelezen, maar de olie verversen heeft bij mij geen zin, althans niet om dit probleem op te lossen.

http://forum.jeepforum.nl/index.php?showto...37&hl=koppeling

alvast bedankt,

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dennis!

De problemen met de koppeling zijn niet vreemd bij een YJ. Meestal is het de master of de slave cilinder die inwendig lekt. Ik begrijp van je dat dat echter goed werkt, dus daar gaan we dan maar even van uit.

Tja, en als de koppeling dan nog niet goed vrij komt, zijn er maar een paar dingen mogelijk: de diafragmaveer van de drukgroep, de plaat zelf, of het toplager!

Voor al die zaken moet de bak achter de motor weg, dus sluit even goed uit dat het toch niet je hydraulisch systeem is....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou is ie helemaal lekker..