Spring naar bijdragen

Op zoek naar een GC


Recommended Posts

beste mensen,

ik ben geinteresseerd in een grand cherokkee en heb mijn budget gesteld op 10.000 euro. Tevens heb ik 2 linkerhanden, dus wil ik een jeep die goed onderhouden is en waar niet aan gesleuteld hoeft te worden. Hebben julie tips omtrent bouwjaar; lpg of niet; realistisch vraag of niet.

Ik hoor graag wat tips en tricks.

Flavio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@May 11 2005, 16:00

Lijkt me duidelijk, kopen rolleyes.gif

Maar hoezo: "en waar niet aan gesleuteld hoeft te worden" ?

met een Jeep blink.gif   laugh.gif   laugh.gif <div align="right">

Ik kan de reactie op twee manieren opvatten:

1 Als Jeep liefhebber moet je altijd sleutelen;

2 Aan een Jeep hoef je (bijna) nooit te sleutelen

wink.gif

Ik heb de afgelopen dagen verschillende "Jeep liefhebbers" verhalen gelezen.

Wat mij opviel is dat je bij het aantal km's ziet staan dat er een nieuwe motor in is gezet. Stel ik koop de door je Jeep uit '97 met 125.000 km, zit ik dan niet over 25.000 km met het probleem dat ik een nieuwe motor moet aanschaffen?

Nog twee vraagjes:

Is het overigens ook handig om over de grens te kijken (Duitsland)

Is het gezien de dorstigheid van de Jeep om er een met een gastank te kopen of alsnog te plaatsen? ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Je bent net te laat. Heb de mijne net ingeruild bij Tenback Jeep dealer in Doetinchem. Heb em voor 6000€ ingeruild en hij staat nu te koop voor 6500€. Weinig gelopen, nieuwe verdamper (airco), remmen voor achter net vernieuwd, goede banden. Ik was tweede eigenaar en heb er 5jr probleemloos mee gereden. Kijk op autotrack.nl (138000km echte km!, 1993, Grand Cherokee 5.2 V8)

Groeten,

Hans

P.s. Reden inruil GC WJ 2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ape@May 11 2005, 21:54

Hoi,

Je bent net te laat. Heb de mijne net ingeruild bij Tenback Jeep dealer in Doetinchem. Heb em voor 6000€ ingeruild en hij staat nu te koop voor 6500€. Weinig gelopen, nieuwe verdamper (airco), remmen voor achter net vernieuwd, goede banden. Ik was tweede eigenaar en heb er 5jr probleemloos mee gereden.  Kijk op autotrack.nl (138000km echte km!, 1993, Grand Cherokee 5.2 V8)

Groeten,

Hans

P.s. Reden inruil GC WJ 2000

<div align="right">

Ik hem zien staan. Ziet er goed uit.

Ik ben echter wel benieuwd naar iemand die ook mijn vragen kan beantwoorden tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoorden:

Onderhoud aan de Jeep 5 jr zelf gedaan (weet ik tenminste dat het goed gebeurd).

Afgezien van de verdamper nooit klachten = weinig onderhoud en kosten.

Beneden de 10000€ is importeren niet echt meer een optie (de verschillen worden te klein).

Mijn achterburen hebben er een met inmiddels 255000km op de klok (eerste motor.)

Verbruik is wel stevig 1:7 snelweg, 1:6 gem, 1:5 trailer op stad. De glimlach die je niet kkan onderdrukken als je gas geeft (V8) is onbetaalbaar...........

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by shthpnz@May 11 2005, 23:16

De mijne (5.9 liter, 1998, LPG) staat nog te koop. En de prijs is bespreekbaar. Bel anders mijn garage om nadere info. Garage Boerema 0592-265264. Zie http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=aut...=jeeps&ID=22243

Groet,

<div align="right">

Het is alsof je Jeep mij achtervolgt, want hij komt bij elke zoekactie naar voren.

Ga morgen een telefoontje wagen.

cool.gif

Wat ben je overigens ongeveer kwijt aan onderhoud, verzekering en wegenbelasting?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verzekering? geen idee

belasting? als sla je me dood kan het je niet noemen zo

benzine? as die leeg is dan tank ik weer...80 euro per keer

verbruik? nog niet bij gehouden

en bij iedere 2ehands welk merk dan ook, moet je een beetje geluk hebben.

ow en gas is om op te koken wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een GC gekocht 4.0 liter uit 93.

Ik heb er een gastank onder laten zetten en het verbruik is gemiddeld 1 op 6. Gelet op het bouwjaar 93 komt deze niet in aanmerking voor G3.

Hiervoor had ik een 206je met gastank in de kofferbak (lease). Zeer slechte ervaring met gas en daarom erg huiverig. Ik was dan ook super gespannen toen ik mijn Jeep ophaalde met een nieuwe onderbouw. Starten, rijden..ik merkte geen verschil. Nu nog steeds niet, alleen bij de pomp: ipv 100 euro gooi ik er nu voor 15 euro in. Actie radius is 240 kilometer met een 70 liter gastank (80%) vulling. Eigenlijk 300 maar je mag de tank niet leegrijden. Ik hou dus 240 kilomter aan.

Hij weegt 1762 kilo ik woon in overijssel, belasting kun je zelf nagaan via internet.

Verzekering is afhankelijk van wat je wil en je no-claim.

Edit: ik heb ook 2 linker handen mbt autotechniek. Koop de Haynes van de GC en begin gewoon vooraan in het boek.

Ik ben nu reeds zover dat ik toen mijn oliedruk wegviel, ik de oliedruksensor gelocaliseerd heb, rubber hoesje eraf: olie in sensor. Conclusie na zoeken in dit forum (voorlopig): sensor stuk. Ik ga morgen ff naar dealer voor nieuwe sensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...